فروم ایرانی ها

ساخت وبلاگ
رابطه تان را اینجوری تر و تازه نگه دارید


حتما تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که چرا بعضی ارتباط ها طولانی مدت و «باکیفیت» هستند، ولی بعضی دیگر کوتاه مدت و پرتنش؟!


احتمالا شما هم با من موافق هستید؛ آن هایی که رابطه طولانی مدتی دارند، به احتمال زیاد روش های خاصی را استفاده می کنند که رابطه شان دوام پیدا می کند. اما آن هایی که رابطه کوتاه مدتی را تجربه می کنند، احتمالا یا بلد نیستند چه طور رابطه برقرار کنند، یا بنا به هر دلیل دیگری نمی توانند رابطه را ادامه دهند. اما آن ها چه روش هایی را استفاده می کنند که رابطه شان دوام پیدا می کند؟ من قصد دارم چند قانون ساده در رابطه را با شما در میان بگذارم که اگر این قوانی را رعایت کنید، به احتملا زیاد رابطه پایدار و باکیفیتی را سپری خواهید کرد.


برای این گفتم «باکیفیت»، چون لزوما بادوام بودن رابطه به معنای «سالم» بودن آن نیست. برای همین حتما باید «کیفیت» رابطه را هم در نظر داشت؛ یک رابطه طولانی مدت با کیفیت. این قوانین با وجود سادگی، مهارت هایی هستند که برای موثر واقع شدن، نیاز به تلاش دارند.


قانون اول؛ همسرتان را همان طور که هست بپذیرید


مطالعات نشان می دهد که یکی از لایل بروز تنش و کشمکش بین زوجین که احتمال جدایی را بالا می برد، تمایل آن ها برای تغییر دیگری است؛ آن گونه که خود دوست دارند. زوجینی که چنین تمایلی دارند، نمی توانند همسرشان را همان طوری که هست بپذیرند. شاید آن ها متوجه نیستند که بعضی ویژگی ها اساسا تغییرناپذیر هستند، حداقل می توانم بگویم که شما قادر به تغییر دادن آن نیستید. اجازه دهید توضیح بیشتری بدهم.


بعضی رفتارهایی که شما از همسرتان می بینید، «ویژگی های شخصیتی» هستند. مثلا برای یک فرد درونگرا، زندگی ذهنی جذابیت بیشتری نسبت به زندگی اجتماعی دارد، او از خلوت کردن با خودش انرژی می گیرد و در تعامل با دیگران انرژی خود را از دست می دهد. او تمایل دارد که حلقه محدودی از دوستانش را داشته باشد. ولی در همین حلقه کوچک، اعتماد بالایی برقرار باشد. بنابراین اگر شما یک همسر درونگرا دارید، تلاش برای تغییر دادن وی به یک فرد برونگرا و اجتماعی که در جمع ها نقل محافل باشد و در مهمانی جمع را به دست بگیرد، احتمالا موجب شود که رابطه شما با همسرتان رو به وخامت بگذارد.


چرا؟! چون او نمی تواند آن چیزی باشد که شما دوست دارید و همین موجب می شود که رفته رفته بر اختلاف های تان افزوده شود. ویژگی های شخصیتی همیشه این چنین آشکار نیستند. مثلا ایرادگیری یا تکانشگری هم ویژگی های شخصیتی هستند و سال های سال طول کشیده تا این ویژگی در یک فرد شکل بگیرد. بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ ویژگی های شخصیتی به سختی تغییرپذیر هستند. بنابراین تلاش برای تغییر ویژگی های شخصیتی دیگری، نه تنها بیشتر اوقات به شکست منجر می شود، بلکه رابطه شما را نیز خراب می کند.


نمی خواهم ناامیدتان کنم، همیشه داستان به این خشکی نیست. بعضی دیگر از رفتارها مهارتی هستند. یعنی شما می توانید با مهارت آموزی این موارد را یاد بگیرید. مثلا «گوش دادن فعال» یک مهارت است، یا «برقراری ارتباط موثر»، یا «مدیریت هیجان ها» مواردی هستند که می توان با مهارت آموزی آن ها را ارتقاء داد. تمام این ها را گفتم تا به این جا برسم که تلاش برای تغییر دیگری بیشتر وقت ها نتیجه معکوس می دهد. بنابراین سعی کنید همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید؛ با تمام ویژگی هایی که دارد. این کار شما نیست که همسرتان را تغییر دهید، شما فقط می توانید در فرآیند تغییر به او کمک کنید.


قانون دوم؛ فضای کافی برای رشد همسرتان فراهم کنید


زندگی مشترک شرایطی را به وجود می آورد که طرفین بیشترین زمانشان را با همدیگر صرف می کنند. حتی گاهی اوقات بعضی زوجین میل دارند که دیگری کمتر به زندگی شخصی خودش بپردازد. واقعیت این است که اگر طرفین فضای کافی را برای رشد دیگری مهیا نکنند و اگر اجازه ندهند که دیگری، به عنوان یک انسان مستقل، با توانمندی ها و علایق مستقل، به زندگی شخصی خود نیز برسد، احتمالا رابطه آن ها کم کم به سمت جدایی کشیده می شود.


هر انسانی، فارغ از رابطه عاطفی و زندگی مشترک اش، یک زندگی شخصی دارد با تمام ویژگی های یک زندگی مستقل. او علایق، توانمندی ها و آرزوهایی دارد که بعضی از آن ها مربوط به زندگی مشترک نمی شود و اگر به این امیال و علایق نپردازد، کم کم از زندگی مشترک خسته می شود، چرا که زندگی اش یک چیزی کم دارد. این خستگی را در اصطلاح «احساس گناه وجودی» می گویند. یعنی بعضی وقت ها آدم ها دچار یک احساس گناه از بابت زندگی شخصی شان می شوند. از اینکه چه پتانسیل ها و توانمندی ها و استعدادهایی داشته اند و نتوانستند به آن ها رسیدگی کنند. بنابراین تا جای ممکن فضا برای رشد شخصی بدهید.


قانون سوم؛ اتفاق های ناگوار ارتباطی را با خود حمل نکنید


در زندگی ممکن است اتفاق هایی بیافتد که شما را رنجیده خاطر کند. مثلا اتفاقی که در دروان نامزدی تان افتاده یا حرفی که سر سفره عقدتان یکی از اعضای خانواده همسرتان به شما زده است، از این دست مواردی هستند که احتمال دارند همیشه به خاطر آن رنج ببرید یا همسرتان را سرزنش کنید. اتفاق ها فراموش نمی شوند و اگر منتظرید که یک روز این خاطره ها از ذهن شما فراموش شود تا به آن فکر نکنید، سخت در اشتباه هستید. واقعیت این است که باید این اتفاق ها را بپذیرید، که بخشی از زندگی تان هستند و خواهند بود و دیگر قابل تغییر نیست.


قانون چهارم؛ از نقد مثبت شرمنده نشوید


هیچ چیز مثل یک رابطه سالم نمی تواند موجب رشد شخصی آدم ها باشد. زمان هایی که با هم هستید، بهترین فرصت برای یاد گرفتن است، بهترین فرصت برای درون نگری و یافتن ویژگی های فردی و بهترین فرصت برای یادگیری بعضی مهارت های ارتباطی است. شما یک سرمایه گرانقدر دارید که می توانید به کمک آن کیفیت زندگی شخصی تان را هم بالا ببرید.


هرچه زمان رابطه تان با کیفیت تر باشد، ارتباط هم کیفیت بیشتری پیدا می کند. این تعامل اما پیچیدگی هایی هم دارد. گاهی وقت ها شما بلد نیستید به گونه ای خاص که مناسب رابطه باشد عمل کنید. بنابراین نقدها به ما کمک می کنند که با بعضی ویژگی های خودمان که تا به حال به آن توجه نکرده بودیم، آشنا شویم. ولی توجه داشته باشید که این نقدها نباید دیگری را تخریب کنند.


قانون پنجم؛ رابطه تان را تازه نگه دارید


یکی از ویژگی های زوجینی که رابطه طولانی مدتی دارند، این است که همیشه به رابطه شان رسیدگی می کنند. آن ها همیشه رابطه را تازه نگه می دارند، انگار که تازه با هم آشنا شده اند. تصور کنید اولین روزی که قرار بود همسرتان را ببینید چه طور بودید؟! چه حرف هایی به او زدید؟! چه قدر به سر و وضع و ظاهرتان رسیده بودید؟! چه قدر نسبت به حرف هایش پذیرش داشتید؟!


می دانم گفتنش راحت است، ولی سعی کنید همیشه همان طوری باشید که قرار بود برای اولین بار همسرتان را ببینید. همان قدر محترمانه و دوست داشتنی. تحقیر و تخریب، روان آدم ها را زخمی می کند و سخت می شود جای زخم را از بین برد.

غلامرضا میناخانی - کارشناس ارشد روان شناسی بالینی فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 205 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

چگونه با شوهر کم حرف کنار بیاییم؟

دیگر خسته شده ام. اصلا انگار نه انگار من هستم؟ چرا هیچ حرفی برای گفتن ندارد؟ تقصیر من است یا خودش؟ تا کی می خواهد سکوت کند؟ نکند این سکوت را عمدا انتخاب می کند و می خواهد مرا آزار دهد؟
دیگر خسته شده ام. اصلا انگار نه انگار من هستم؟ چرا هیچ حرفی برای گفتن ندارد؟ تقصیر من است یا خودش؟ تا کی می خواهد سکوت کند؟ نکند این سکوت را عمدا انتخاب می کند و می خواهد مرا آزار دهد؟ یا شاید حرف هایش را جای دیگری می زند؟ و هزاران سوال بی جواب دیگر که ذهن خانم هایی را به خود مشغول می کند که همسران کم حرف دارند؛ اما واقعا چرا یک مرد کم حرف است و چه باید کرد؟



قبل از هر چیز یک اصل مهم را نباید فراموش کرد و آن تفاوت زیستی تکاملی خانم ها و آقایان در صحبت کردن است. خانم ها در صحبت کردن و کلا ارتباط کلامی، بهتر از آقایان عمل می کنند و به خاطر نقش هایشان در خانه و محیط اطرافشان این ویژگی در آن ها تقویت می شود؛ مثلا از همان کودکی برای یک دختربچه قابل قبول تر است اگر عروسکش شکست گریه کند و در مورد غم و ناراحتیش حرف بزند و احساسش را مطرح کند، اما برای یک پسر این کار یک رفتار مردانه به حساب نمی آید و او یاد می گیرد نباید زیاد در مورد احساسش حرف بزند. نباید فراموش کرد در کل نیاز خانم ها به ارتباط کلامی و صحبت کردن بیشتر از آقایان است.


همه کم حرف ها مثل هم هستند؟


کم حرفی مردها با هم فرق دارد. بعضی ها جزء آدم های درونگرا هستند و کلا کم حرف هستند و در اکثر موقعیت های زندگی و کاری زیاد به حرف زدن و صحبت کردن علاقه ندارند. این دسته افراد برایشان فرق نمی کند در جمع دو نفره با همسرشان هستند یا محیط کار یا بین دوستان. این افراد معمولا از صحبت کردن اضافی خوششان نمی آید.


حتما شما خودتان در روزهای نامزدی و اوایل رابطه با همسرتان متوجه این موضوع شده اید. علاوه بر این به خوبی دیده اید که فقط با شما کم حرف نمی زند، بلکه کلا از این که بخواهد زیاد صحبت کند، حس خوبی ندارد. حتی گاهی با شما و در جمع دو نفره تان بیشتر از جمع های خانوادگی یا شلوغ حرف می زند. پس تا این جا شما خیالتان راحت شد که علت کم حرفی همسرتان شما نیستید و این کم حرفی به خاطر بی علاقگی و بی اهمیت بودن شما نیست، بلکه بخشی از شخصیت اوست.


دسته دوم مردهایی هستند که در جمع های مردانه به خوبی حرف می زنند، اما در خانه و کنار همسر زیاد اهل حرف زدن نیستند. خوب باز هم خوب فکر کنید. آیا همیشه همین بوده؟! بی شک جوابتان این است که نه در روزهای اول آشنایی بیشتر حرف می زد؛ آن روزها بسیار خوش صحبت بود، اما حالا چنان در اخبار و تلویزیون یا گزارش فوتبال غرق می شود که انگار من اصلا در خانه حضور ندارم.



چه باید کرد؟


اجازه بدهید با یک مثال ساده و آشنا تفاوت در هدف حرف زدن را مطرح کنیم. ممکن است دو خانم با همدیگر صحبت کنند و ساعت ها از مهمانی هفته قبل و مدل موها و لباس مهمان ها گرفته تا نحوه برخورد آن ها با همدیگر و این که شام یا پذیرایی خوب بود یا بد و نوه خاله شان که در مهمانی بود و قرار است از همسرش جدا شود و خلاصه بی نهایت موضوع ریز و درشت آن مهمانی حرف بزنند.


این دو خانم با هم حرف می زنند، نظر می دهند و انگار حرف هایشان تمامی ندارد. ممکن است حتی در چند دیدار آینده هم بتوانند با آب و تاب در مورد همان مهمانی حرف بزنند.


شک نکنید آقایان بعد از خروج از مهمانی، به یاد ندارند تک تک افراد چه لباسی پوشیده بودند و یا چه اتفاقاتی افتاد. آن ها یک کلیت را در خاطر دارند و خیلی نمی توانند در مورد جزییات مهمانی مورد نظر حرفی برای گفتن داشته باشند.


همان طور که در مثال بالا مشخص است، نوع گفت و گوی زنان یک گفت و گوی آزاد است و ممکن است هدف خاصی جز صحبت کردن نداشته باشند. زنان به جزییات شخصی علاقه مندتر هستند. آن ها از شوهرانشان انتظار دارند در این نوع گفت و گوها شرکت کنند، اما اغلب مردها نمی دانند چگونه می توانند این کار را بکنند.


اگر با یک مرد در مورد همان مهمانی بخواهید حرف بزنید، او با بی علاقگی به شما گوش خواهد دارد و نمی تواند با شما همراهی کند؛ چون برای همسرتان صحبت در مورد بحث های تکلیف محور مهم است. مردها دوست دارند در مورد مسایلی حرف بزنند و با هم گفت و گو کنند که می توانند بر آن ها تاثیر بگذارند.


پذیرش تفاوت ها


سعی کنید تفاوت های دنیای مردانه و زنانه را درک کنید و این موضوع را بپذیرید. او کمتر از شما به حرف زدن و برقراری ارتباط کلامی علاقه مند است. بنابراین نمی توانید توقع داشته باشید کاملا پا به پای شما حرف بزند و صحبت کند و همه چیزها را مو به مو و با جزییات تعریف کند. همان قدر که حرف زدن در مورد سیاست و فوتبال برای شما خسته کننده است، این حرف ها هم برای همسرتان خسته کننده خواهد بود.


مقایسه نکنید


اگر همسرتان فردی درونگراست و خود شما یک آدم برونگرا، شما با هم متفاوت هستید و باید سعی کنید انتظارتان متناسب با روحیه، شخصیت و توانایی های او باشد. دست از مقایسه بردارید و مدام نگویید شوهر دوستم با او زیاد حرف می زند. او خیلی بهتر از توست. او خوش صحبت است و... گاهی لازم است او را درک کنید و شما نیز از سطح انتظاراتتان بکاهید. همان قدر که شما نمی توانید کم حرف باشید، او نیز نمی تواند پرحرف باشد. بی انصافی را کنار بگذارید. آیا ویژگی های مثبت دیگر او را می توانید نادیده بگیرید؟!


کم حرفی او را به حساب بی توجهی نگذارید


یک زن دوست دارد شوهرش همه چیزهای ریز و درشت را برایش تعریف کند و او را در جریان تمام مشکلات قرار دهد و او نیز سنگ صبور همسرش باشد. گاهی حتی وقتی همسرشان به خاطر مشکلات مالی و کاری و... کمتر حرف می زنند، به این فکر می کنند که او حتما کس دیگری غیر از من را پیدا کرده تا پای حرف ها و درد دل هایش بنشیند. به جای این حرف ها و خیالپردازی ها، این واقعیت را قبول کنید که اکثر مردها مایل نیستند مشغله های فکری شان را با همسر خود درمیان بگذارند؛ چون می ترسند او را دچار نگرانی و اضطراب کنند.


فضای صحبت فراهم کنید


وقتی سکوت می کند، برای به حرف آوردنش عجله نکنید. به او فرصت دهید به جای غر زدن برای سکوتش و پرسش های مداوم و پی در پی سعی کنید یک فضای آرام و حمایتگر در خانه فراهم کنید. با محبت و آرامش با او صحبت کنید تا آرام آرام خودش بخواهد صحبت کند و موضوع را با شما در میان بگذارد و وقتی با شما صحبت می کند، سعی کنید به خوبی گوش کنید و با او همدلی کنید. وسط حرف هایش نپرید و تلاش کنید صحبت ها را به جر و بحث نکشانید.

مینو شیرین بیان - کارشناس ارشد روان شناسی فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 191 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

۱۳ مهارتی که هر فروشنده باید آنها را بداند


حرفه فروش دچار تغییرات بنیادی شده است. خریدار مسئول است، فروش میدانی در حال تبدیل شدن به فروش در فضای داخلی است و فناوری در حال متحول کردن این حرفه است.
حرفه فروش دچار تغییرات بنیادی شده است. خریدار مسئول است، فروش میدانی در حال تبدیل شدن به فروش در فضای داخلی است و فناوری در حال متحول کردن این حرفه است. خبر ناگواری است که برخی پیش بینی می کنند طی سال های آتی حدود ۱۵ میلیون شغل فروش از بین خواهد رفت.


برای ماندن در چنین شرایطی، فروشندگان به مهارت های جدیدی نیاز دارند. ما با تحلیل این سیر وقایع و کشف آنچه که در محیط های جدید فروش موجب موفقیت بهترین فروشندگان جهان می شود، مجموعه ای شامل ۱۸ مهارت فروش را شناسایی کرده ایم.


درک خواسته های خریدار


در حقیقت امروزه مهمترین مهارت فروش، درک خریدار است. این پایه و اساس فروش موفق است اما فراتر از این است که فقط بفهمیم چه کسی خریدار است. به قول شریکم کرگ روزنبرگ «فقط موضوع این نیست که بدانیم مشتری چه مارک قهوه می نوشد»، بلکه تشخیص تجربه ای است که خریدار زمانی که خرید از فروشگاه شما را مد نظر می گیرد، می خواهد داشته باشد. خریدار از آن تجربه توقعاتی دارد و شغل شما به عنوان فروشنده ای که توقعات را برآورده می کند، فراتر از انتظار است. اگر تجربه ای را که مشتری مایل است داشته باشد، درک نکنید، نمی توانید آن انتظارات را برآورده سازید.


فروش و معامله پاسخگو به مشتری


وقتی فروشنده ای خریدار را درک کند، آنها به روند معامله پاسخگو به مشتری وارد می شوند. مقصود در اینجا ارائه چیزی است که مشتری در زمانی مشخص می خواهد.


مثلا اگر مشتری شما برای ارزیابی کالایتان نیاز دارد آن را امتحان کند اما نمی تواند بیش از ۳۰ دقیقه برای آن وقت بگذارد، اجازه دهید از امتیاز آزمایش رایگان استفاده کند اما نه هر آزمایش رایگانی، بلکه به گونه ای باشد که تنظیم آن آسان و کاربرد آن راحت باشد و واقعا در پنج دقیقه یا کمتر ارزش کالای تان را شرح دهد. نکته دیگر اینکه خریداران، فروشندگان ماهر را دوست دارند!


روانشناسی تعامل خریدار


اینکه تعدادی از فروشندگان می دانند چگونه از روانشناسی برای تعامل موثرتر با مشتری بهره گیرند، جالب توجه است. انواع تکنیک هایی وجود دارد که می توانید برای تعامل موثرتر با مشتریان مورد نظرتان از آنها استفاده کنید. یک نکته واقعا موثر این است که اطمینان حاصل کنید مشتری می داند شما خیلی وقتش را نمی گیرید.


ایجاد اعتماد در خریدار


خریداران دوست دارند با کسانی که به آنها اعتماد دارند، معامله کنند. فروشنده کلیشه ای ماشین مستعمل دیگر مناسب نیست. فروشندگان خوب به قابلیت شان برای ایجاد اعتماد در خریدار، به عنوان یک مهارت اصلی در زمینه فروش نگاه می کنند. کمک به خریدار نیز مانند درک خواسته خریدار سبب موفقیت در این زمینه می شود.


برقراری ارتباط مختصر و کوتاه


با توجه به مشغله امروزه خریداران، اطمینان از ارتباط مختصر و اجمالی از مهارت های ضروری حرفه فروش است. دوران فروشندگان چرب زبانی که بیش از حد صحبت می کنند، رو به پایان است. خریداران بیش از خود اطلاعات، چگونگی ارائه اطلاعات را ارزیابی می کنند. امروزه مشتری ترجیح می دهد عرضه کالا و خدمات به طور مختصر و کوتاه انجام شود. قانون خوبی در این زمینه وجود دارد: هرگز سعی نکنید با خریدار در مورد بیش از سه نکته مهم گفتگو کنید.


پاسخ دهی مشتری محور


بسیاری از پیشتازان و کارشناسان حرفه فروش اذعان دارند که فروشندگان خوب، شنوندگان خوبی هستند. ما فکر می کنیم این یک امر بدیهی است و بهترین فروشندگان بر پایه آنچه که از مشتری می شنوند عمل می کنند. فقط گوش دادن کافی نیست. لازم است آنچه خریدار گفته را در ذهن بپرورانید و سپس کاری در مورد آن انجام دهید.


تخصص در موضوع فروش


فروشندگان دیگر فقط مسئول داخل فروشگاه نیستند بلکه واقعا لازم است در دو حوزه متخصص موضوع باشند. اول باید خریدار را درک کنند که دربرگیرنده مسائلی است که با آن روبرو می شود و خواسته او هنگام خرید نیز اهمیت پیدا می کند. دوم لازم است فروشندگان اطلاعات کاملی درباره کالا یا خدمات خود داشته باشند.


همیشه آماده کمک کردن


خریداران دوست ندارند فروشندگان نزدیک شان باشند بلکه خواهان کمک هستند. بنابراین همیشه آماده کمک کردن باشند، یعنی همان همیشه در دسترس بودن. «همیشه در دسترس بودن» بیش از مهارت، یک طرز فکر است. بسیاری از فروشندگان درگیر این موضوع هستند اما شما باید سعی کنید هر بار که با یک خریدار سر و کار دارید، آن را به خاطر داشته باشید.


داستان سرایی قانع کننده


همچنین خریداران نمی خواهند به توضیحات شما درباره کالا یا خدمات تان گوش دهند. فروشندگان خوب به این موضوع واقفند و کالا یا خدمات خود را در قالب روایت گسترده تری عرضه می کنند که در نهایت به کالا یا خدمات مورد نظر ختم می شود (که معمولا کالای شما نیست). مثلا وقتی یک موسسه بازرگانی سیستم تلفن خریداری می کند، در واقع قصدشان خرید سیستم تلفن نبوده بلکه قصد داشتند درآمد خود را افزایش دهند و به این نتیجه رسیدند که تلفن ابزار موثری در رسیدن به این مقصود است.


فروشندگان در نقش آگهی نویسان تبلیغاتی


فروشندگان باید توانایی نوشتن داشته باشند که امروزه با توجه به گستردگی استفاده از ایمیل برای ارتباط با خریداران، این توانایی یکی از مهمترین مهارت های فروش محسوب می شود. در نوشتن آگهی های تجارتی و مطالب تبلیغاتی چند قانون را باید به یاد داشته باشید.


اول این که یادتان باشد هر چه کمتر، بهتر. سعی کنید مطالب کتبی را مختصر و مفید بنویسید. دوم، از رونویسی کلی پرهیز کنید. تا حد امکان برای شخصی سازی مکاتبات خود وقت بگذارید. سوم، از نوشتار فهرست مانند برای قالب بندی آگهی خود استفاده کنید؛ مشتریان فهرست ها را بهتر درک می کنند.


سرانجام اینکه در آغاز و پایان مطالب کتبی خود، خریدار را وادارید و از او بخواهید گام بعدی را بردارد.


فروش تلفنی


فروش های میدانی (حضوری) قطعا به فروش از راه دور و جلسات رو در رو به سرعت به کنفرانس های از راه دور ۶۰ دقیقه ای تبدیل می شوند. در نتیجه لازم سات فروشندگان در مدیریت فروش تلفنی کارآمد باشند که داشتن مهارت های مختلف در این زمینه ضروری است. نظر توانایی درک لحن صدای فرد یا سنجش آهنگ مکالمه برای تشخیص اینکه دورنما رضایتبخش است یا خیر. شما همچنین می توانید برای افزودن قابلیت رو در رویی از نرم افزارهای ارتباطی که از تماس ویدئویی نیز پشتیبانی می کنند، بهره ببرید.


تعامل اجتماعی با خریداران


رسانه های اجتماعی منجر به پیشرفت حوزه داد و ستد در شبکه های اجتماعی شده اند. اکنون بسیاری از فروشندگان زبده مشارکت خود را در شبکه های اجتماعی به عنوان یکی از مهارت های کارآمدتر حرفه فروش در نظر می گیرند. همه اینها عالی اند اما ما درباره فعالیت گاه به گاه صحبت نمی کنیم بلکه بحث ما درباره تعامل اجتماعی واقعی با مشتریان است.


بعضی از فروشندگان برتر به این منظور برنامه هایی ترتیب می دهند. مثلا خریداران علاقمند به کسب اطلاعات را دعوت می کنند تا گردهمایی به صرف شام داشته باشند. داد و ستد بسیار کمی در این رویدادهای کوچک انجام می شود و این فروشنده است که این کار را سازماندهی می کند، نه شرکتی که فروشنده برای آن کار می کند.


مدیریت شخصی


بهترین فروشندگان مانند یک مدیر صندوق تامین دارایی خود را مدیریت می کنند. آنها روی فرصت هایی وقت می گذارند که می دانند بعضی از آنها در دسترس خواهند بود و بعضی در دسترس نخواهند بود. آنها بر عملکرد خود به صورت روزانه یا هفتگی نظارت می کنند تا موقعیت خود را نسبت به تعدد مشتری هدف تعیین کنند.

ماهنامه پنجره خلاقیت فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 199 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

چگونه افراد دیابتی می توانند شیرشکلات, چای شیرین, شکلات داغ و چای لاته بنوشند؟!

متخصصان تغذیه معتقدند که افراد دیابتی می توانند ۹ نوع نوشیدنی سالم را بدون نگرانی از نوسان قند خون خود استفاده نمایند.
نوشیدنی های مناسب برای افراد دیابتی

۱. آب


بهترین نوشیدنی برای افراد مبتلا به دیابت است. چون فاقد انرژی، قند و مواد نیروزا می باشد. به افراد دیابتی توصیه می شود که روزانه ۲ تا ۳ لیتر آب بنوشند.



۲.شیرشکلات


شیرشکلات های موجود در بازار به خاطر این که حاوی قند می باشند، برای افراد دیابتی مناسب نیستند. به همین دلیل توصیه متخصصان تغذیه آن است که افراد دیابتی با مخلوط کردن یک لیوان شیر کم چرب با سه قاشق چایخوری پودر کاکائو، نوشیدنی سالمی تهیه نمایند تا مطمئن باشند که دچار نوسان قندخون در طول روز نمی شوند.



۳. چای شیرین


چای شیرین شده با قند و شکر برای افراد دیابتی مناسب نمی باشند. به همین دلیل به افراد دیابتی پیشنهاد می کنند که برای پیشگیری از بروز نوسان قندخون در این افراد، در زمان دم کردن چای از چند تکه میوه خشک همراه چای خشک در قوری استفاده شود تا به این ترتیب میزان قند چای کنترل و طعم شیرینی داشته باشد.



۴. آب پرتقال طبیعی


آب پرتقال های صنعتی بسیار شیرین هستند. به همین دلیل به افراد دیابتی توصیه می شود که در منزل آب چند عدد پرتقال را گرفته و سریعا آب پرتقال تازه را بنوشند تا ویتامین C لازم به همراه قند تنظیم شده مذکور به بدنشان برسد. در ضمن بهترین توصیه آن است که افراد دیابتی از پرتقال های ترش که قند کمتر و ویتامینC بیشتری دارند، استفاده نمایند تا ارزش تغذیه نوشیدنی آنها بالاتر برود.



۵. چای لاته بجای کافه لاته


هر نوع نوشیدنی تجاری از جمله قهوه لاته(نام نوعی نوشیدنی با پایهٔ قهوه است که از ترکیب قهوهٔ اسپرسو با شیر تهیه می شود)، نسکافه و کاپوچینو و نوشیدنی های مشابه به دلیل آن که حاوی ترکیبات شیرین کننده می باشند، برای افراد دیابتی مناسب نیستند. به همین دلیل برخی محققان علوم تغذیه به افراد دیابتی توصیه می کنند که یک چای کیسه ای را در یک لیوان شیر قرار داده و به ترکیب نوشیدنی مذکور مقدار کمی دارچین یا فلفل سیاه نیز اضافه نمایند تا از منافع یک نوشیدنی سلامت بخش بر جلوگیری از نوسان قند خون در بدنشان سود ببرند.



۶. لیموناد خانگی


اگرچه می توان نوشیدنی لیموناد را از سوپرمارکت ها تهیه نمود، اما به دلیل این که این نوشیدنی تجاری حاوی درصد بالایی قند و گاز است، و برای افراد دیابتی مناسب نمی باشد. بنابراین متخصصان تغذیه مخلوط کردن آب، لیمو شیرین یا لیمو ترش تازه و مقداری یخ در مخلوط کن و نوشیدن آن توسط افراد دیابتی را توصیه می نمایند.


۷. نوشیدنی شکلات داغ


شکلات داغ موجود در کافی شاپ ها قطعا برای افراد دیابتی مناسب نمی باشد؛ اما در صورتی که این افراد این نوشیدنی را دوست داشته باشند می توانند با ترکیب یک لیوان شیر کم چرب با ۲ عدد شکلات تلخ تخته ای ۷۰ درصد و یک قاشق چایخوری وانیل و مقدار کمی دارچین نوشیدنی مشابه با شکلات تلخ تهیه کنند که نوشیدن آن به هیچ عنوان باعث نوسان قند خون آنها نخواهد شد.



۸. اسموتی های میوه


توصیه متخصصان تغذیه به افراد دیابتی آن است که به جای مصرف آب میوه های شیرین به تنهایی یا همراه غذا، از اسموتی میوه ها استفاده نمایید. به این ترتیب که چندین نوع میوه را انتخاب و در یک مخلوط کن ریخته و مخلوط کرده تا اسموتی طبیعی برای ایشان به دست آید. البته از آنجایی که مصرف زیاد میوه و آب میوه برای افراد دیابتی چندان هم مناسب نمی باشد، توصیه می شود که همیشه بیش از نصف لیوان از این اسموتی ها را مصرف ننمایید چون که مصرف زیاد آنها می تواند منجر به نوسان قندخون شود.


۹. نوشیدنی زنجبیلی


رنده کردن زنجبیل در یک لیوان آب نمک و قرار دادن آن به مدت یک ساعت در یخچال باعث می شود تا نوشیدنی به دست آید که علاوه بر تنظیم قند خون در افراد دیابتی، دردها و مشکلات حاشیه ای مرتبط با دیابت از جمله درد عضلات و سردرد را نیز بهبود دهد. فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 200 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

رابطه عاشقی با این مردان را فراموش کنید وگرنه ضربه می خورید!!


مردان خود شیفته کسانی هستند که در زندگی زناشویی شان هم همه چیز را برای خودشان می خواهند و توجهی به علایق همسرشان ندارند. اگر شما عاشق این مردان خودشیفته شده اید بهتر است در تصمیم تان تجدید نظر کنید.
اگر شما هم عاشق مرد خودشیفته ای شده اید ...


اگر حرف و حدیث های خانه شما به شوهرتان ختم می شود، اگر هر برنامه و تفریحی دارید جزو علاقه مندی های شخص شخیص اوست و احساس می کند دنیا به وجود آمده تا او روی آن قدم بردارد. احتمالا درگیر رابطه با مردی خودشیفته شده اید. چطور می شود از این رابطه جان سالم به در برد؟



ویژگی مردان خودشیفته چیست ؟


۱ مرد خودشیفته بسیار اغواگر است و هر کاری انجام می دهد که در نظر دیگران منحصر به فرد جلوه کند. البته اغواگری آن ها کاملا سطحی است.


۲ مرد خودشیفته به احساسات، افکار و عقاید شما احترام نمی گذارد. هر چیزی که بگویید و به خودتان هم ارتباط داشته باشد، از طرف او قابل پذیرش نیست.


۳ همیشه همه چیز باید درباره مرد خودشیفته و برای او باشد. خواسته ها و نیازهای او در هر حالتی اولویت دارد و همه کارها باید حول محور آرزوها و امیال او برنامه ریزی شده و حتی همه مکالمات هم باید درباره او باشد.


۴ مرد خودشیفته به قوانین دیگران احترام نمی گذارد. او خود را بالاتر از هر قانونی می داند و نمی تواند خودش را وادار به تبعیت از آن ها کند.


۵ اگر درباره مسائل و مشکلات خودتان با مرد خودشیفته حرف بزنید، به شدت بی حوصله و عصبی می شود. خصوصا اگر این مشکلات به نوعی به رفتار خود او ارتباط داشته باشد. در این وضعیت او چنان قاطعانه به شما حمله می کند که در نهایت این شما هستید که باید عذرخواهی کنید.


۶ مرد خودشیفته شما را تحقیر می کند تا خودش را بالا ببرد. او هیچ وقت شما را در موقعیت بالاتر یا مساوی خود نمی بیند و قبول نمی کند. او دنبال زنی است که بتواند کنترلش کند و به او زور بگوید


۷ مرد خودشیفته کنترل گر است. زمانی که فرد خودشیفته احساس می کند کنترل زندگی همسرش را از دست داده، اولین واکنش او خشم بسیار زیاد است؛ چون او با کنترل گری همیشه خود را در موضع قدرت قرار می دهد.


۸ مرد خودشیفته نیاز بسیاری به توجه دارد. او همیشه باید در مرکز توجه شما باشد و هر کاری که انجام می دهد، مورد توجه قرار گرفته و از طرف شما تایید و تشویق شود.



محبوب برای دیگران، آزاردهنده برای همسر


مردان خودشیفته رفتاری نسبتا مشابه با یکدیگر دارند. البته در همه موارد، آزار و اذیت آن ها فیزیکی نیست، بلکه می توانند این کار را به صورت کلامی انجام دهند. مردان خودشیفته می توانند مدیری برجسته یا یک پزشک متخصص باشند، اما رفتارهای آن ها در محیط خانه، دیگران را آزار می دهد. شاید برای تان عجیب باشد که چرا همسر خودشیفته شما، محبوب دیگران است و کسی به اندازه شما از دستش حرص نمی خورد؟ علتش این است که مردان خودشیفته همسر خود را آزار می دهند و در شرایط بسیار سخت روحی و عاطفی رها می کنند و تنها می گذارند.


مردان خودشیفته مدام همسر خود را متهم می کنند که بزرگ نمایی می کند یا دچار اشتباه شده است. همین مسئله باعث می شود که همسرشان به شدت نسبت به افکار و رفتارهای خودش دچار شک و تردید شود.



خودشیفته ها و آزارگری کلامی


اگر شما با یک خودشیفته ازدواج کرده اید که از نظر مالی یا حرفه ای بسیار موفق است، باید بدانید که آزار و اذیت او به مرحله فیزیکی کشیده نخواهد شد چون ممکن است آبرو و اعتبار اجتماعی اش از بین برود و هر چیزی را که به دست آورده، از دست بدهد. او برای آزار دادن شما فقط از کلمات و بعضی رفتارهای خاص استفاده می کند تا ردی از خودش به جا نگذارد.



چرا خودشیفته ها همسرانی آزارگرند؟


سوال این است که چرا همسرتان فقط با استفاده از کلمات می تواند چنین تاثیر روی شما بگذارد؟ پاسخ بسیار ساده است؛ چون او شما را به خوبی می شناسد و به همین خاطر به راحتی «کلید» شما را می زند. به معنای دیگر او ارزش های شما و چیزهایی را که در مورد خودتان دوست دارید، می داند و از تمام چیزهایی که درباره شما می داند استفاده می کند تا به شما آسیب بزند.


زمانی که یک مرد آزارگر به صورت کلامی و احساس به نقاط قدرت شما حمله می کند، علتش این است که آن چیزی که در مورد شما وجود دارد و شما را منحصر به فرد می کند، به او آسیب می زند. او به راحتی شما را به خاطر کسی که هستید، سرزنش می کند. حالا متوجه شدید که چقدر بودن در کنار یک خودشیفته سخت است و چطور اعتماد به نفس شما را کاهش می دهد و باعث می شود که به خودتان و همه تصمیماتی که در زندگی تان می گیرید، شک کنید.


شاید این رفتارهای او برای تان بسیار مخرب باشد، اما تا این تاکتیک مورد علاقه مردان خودشیفته است، مرد خودشیفته از این روش استفاده می کند، چون برایش تاثیرگذار است و خوب جواب می دهد. مردان خودشیفته چیزی از همدلی یا مراقبت ای حمایت از همسرشان نمی دانند و فقط می خواهند همیشه بالا باشند.



چطور از رابطه با مرد خودشیفته آزار نبینید؟


مرد خودشیفته فکر می کند که همیشه درست می گوید و به خود حق می دهد که هر کاری دوست دارد، انجام دهد. برای اینکه بتوانید با این مشکل مواجه شوید، بهتر است اول رفتارهای آسیب زای همسرتان را شناسایی کنید و ببینید که او چگونه با این رفتار می خواهد شما را تخریب کند. شاید در ابتدا صحبت کردن در مورد احساسات تان با همسر خودشیفته روش خوبی به نظر برسد، اما مرد خودشیفته یاد گرفته که به فرد دیگری جز خودش اهمیت ندهد؛ بنابراین بهتر است به یک روان شناس مراجعه کنید. در ضمن این نکته را نیز بدانید که افراد خودشیفته به راحتی به روان شناس مراجعه نمی کنند ولی شما این کار را شروع کنید تا خودتان کمتر آزار ببینید. فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 190 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

۹ ماده غذایی برای درخشندگی پوست

ویتامین های B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژن سازی و الاستین هستند. می توان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز می کند.
مواد غذایی حاوی انواع املاح معدنی و ویتامین ها با کمک به ترمیم و مرطوب ساختن پوست و افزایش تولید کلاژن در شفافیت و درخشندگی پوست تأثیرگذارند.


تقریباً همه ما تمایل به داشتن پوستی روشن و شفاف داریم و مصرف برخی مواد خوراکی می تواند برای این منظور مفید باشد. محققان تغذیه می گویند پوست سالم به مرطوب کننده اسیدهای چرب امگا ۳، ویتامین B برای کلاژن سازی و تولید الاستین و مواد معدنی برای بازسازی، حفاظت و بازسازی سلولی نیاز دارد. در ادامه به ٩ ماده ی غذایی مفید در این زمینه اشاره می کنیم:


ماهی های چرب


* کنسروهای ساردین هدیه ای از اقیانوس برای پوست به شمار می رود. ساردین مملو از ویتامین B۱۲ برای بازسازی سلولی و سلنیوم است که از پوست انسان در برابر آسیب های نور خورشید محافظت می کند.


ساردین همچنین دارای فسفر، اسیدهای چرب امگا ۳، پروتئین و ویتامین D است که به مرطوب نگاه داشتن پوست کمک می کند. از سوی دیگر ساردین منبع خوبی از کلسیم، نیاسین، مس، ویتامین B۱۲ و کولین به شمار می رود. کولین از خانواده ویتامین B، برای تولید بخش های چرب غشای سلولی مفید است.


ویتامین های B برای برخورداری از پوست سالم ضروری هستند و همچنین مسئول تولید انرژی، کلاژن سازی و الاستین هستند. می توان گفت که مصرف یک قوطی ساردین در روز انسان را از جراحی پلاستیک بی نیاز می کند.


* ماهی سالمون وحشی نیز یکی از بهترین منابع تأمین اسیدهای چرب امگا ۳ و پروتئین است. این ماهی همچنین به برخورداری از ویتامین D و سلنیوم معروف است؛ سلنیوم یک ماده معدنی است که از پوست انسان در برابر اشعه های مضر UV خورشید محافظت می کند.


سبزیجات برگ سبز


* کلم پیچ، گیاهی ضد التهاب سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین های A و C، فیبر و کلسیم است. بتا کاروتن آن موجب درخشندگی پوست می شود.


* اسفناج منبع خوبی از امگا ۳، پتاسیم، کلسیم، آهن، منیزیم، و ویتامین B، C، و E است. به طور کلی می توان گفت که تمامی سبزیجاتی که برگ سبز دارند حاوی فولات هستند که یک ماده مغذی قدرتمند در بازسازی DNA به شمار می رود.


مصرف اسفناج به دلیل دارا بودن بتاکاروتن و «لوتئین» برای سلامت پوست مفید است. این ماده مغذی انعطاف پذیری پوست را افزایش می دهد. همچنین وجود منیزیم در این ماده خوراکی به کاهش سطح استرس و کلروفیل موجود در آن به پاکسازی بدن کمک می کند.


* جعفری به حمایت کننده عملکرد کبد و کلیه معروف است. جعفری به صورت افزایش دهنده سوخت و ساز بدن عمل می کند و در عین حال سموم را از بدن دفع می کند.


* گشنیز مملو از آنتی اکسیدان است که از آسیب رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و بدن را از دست فلزات سنگین که توسط مصرف غذاهای غیر ارگانیک وارد بدن می شود، رها می سازد.


زغال اخته وحشی


زغال اخته وحشی مملو از آنتی اکسیدان ها است؛ زغال اخته وحشی همچنین منبع بزرگی از ویتامین A است که موجب عادی سازی چربی پوست می شود.


تمشک نیز با تقویت سطح ایمنی از التهاب پوستی، خشکی و قرمزی آن جلوگیری می کند. علاوه بر این مصرف مداوم این خوراکی ها در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی مؤثر است.


لیموترش


لیموترش مملو از ویتامین C است؛ این میوه سطح سدیم و پتاسیم را در سلول های بدن به توازن می رساند.


گردو


مصرف یک وعده غذایی گردو که شامل ۲۰۰ کالری باشد دارای دو هزار و ۷۷۶ میلی گرم امگا ۳ است که منبع خوبی از پروتئین و مس به شمار می رود. مس یک ماده معدنی است که تولید کلاژن را افزایش می دهد.


روغن نارگیل


روغن نارگیل ضد باکتری و ضد قارچ است و برای حفظ پوست روشن سودمند است.


این دو فاکتور اصلی از رژیم غذایی مدیترانه ای، سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به بهبود سلامت مو، پوست و ناخن ها کمک می کنند، گردش خون را بهبود داده و همچنین پوست را مرطوب نگه می دارند.


این چربی های سالم در کاهش قرمزی و حساسیت پوست هم مؤثرند. علاوه بر این روغن زیتون حاوی فواید دیگری برای بدن است که می توانید آن ها را در اینجا ببینید.


هندوانه


هندوانه سرشار از ویتامین C است که به پیوند عرضی کلاژن و درمان زخم کمک می کند. همچنین به دلیل دارا بودن مقدار زیادی کاروتنوئید لیکوپن که برای بهبود گردش خون مؤثر است، شفاف سازی پوست را به دنبال دارد.


همچنین مصرف آب هندوانه با افزایش میزان دریافتی لیکوپن و کاروتن به قوی ماندن سیستم ایمنی و مقابله با بروز بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.


انار


دانه های انار حاوی «الاژیک اسید» و «پونیکالاگین» بوده که به دلیل حفظ کلاژن و مراقبت در برابر آسیب های رادیکال های آزاد، مصرف آن توصیه می شود.


نتایج مطالعات نشان می دهد پوست انار در افزایش احتمال درمان زخم نقش دارد. قرار دادن کرم تولید شده از پوست انار روی زخم حیوانات آزمایشگاهی نشان داد که با افزایش کلاژن، روند درمان زخم بهبود می یابد. فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 212 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

۶ اشتباهی که رابطه جنسی را نابود می کند


معمولا خانم ها بیشتر تمایل دارند که اول همسرشان پا پیش بگذارد و از آنها تعریف و تمجید و در نهایت ابراز عشق کند.
ترک عادت بسیار سخت است مخصوصا وقتی وارد زندگی زناشویی تان هم شده باشد. وقتی این عادت ها شما و همسرتان را آزادهنده می کند، شما مدام احساس می کنید چیزی در زندگی مشترکتان گم شده. نمی توان به سادگی از کنار چنین مواردی گذشت و البته نمی توان هم کسی را مقصر دانست. اما می دانید که باید تغییر ایجاد کنید.


۱ همیشه منتظر ابراز عشق همسرتان هستید

معمولا خانم ها بیشتر تمایل دارند که اول همسرشان پا پیش بگذارد و از آنها تعریف و تمجید و در نهایت ابراز عشق کند. اگر شما هم بر همین عقیده هستید، ممکن است به توجه گرفتن از همسرتان عادت کرده باشید. حتی زمانی که رابطه تان چارچوب محکمی دارد و شما از بابت عشق همسرتان مطمئنید، بنابراین چنین عادتی نه تنها شما را از اغنای نیازهایتان (چه در یک رابطه جدید چه یک رابطه طولانی) دور می کند که این موج اشتباه را به همسرتان ارسال می کند که «این رابطه مفهومی متفاوت از برداشت او» برای شما دارد. این تمرین خوبی است که در رابطه زناشویی تان هم گاهی کنترل به دست بگیرید و مطمئن باشید همسرتان هم از اینکه گاهی شما آغازگر رابطه باشید، خوشنود خواهد شد.


۲ سر یک موضوع تکراری بحث می کنید

بحث و جدل خیلی راحت شروع می شود به خصوص موضوع های تکرار شونده. به جای اینکه همیشه اعتراض و یک موضوع ساده را به یک چالش کشدار تبدیل کنید، زمانی را که هردویتان آرام و خونسرد هستید، انتخاب و در مورد مشکل هایتان با هم صحبت و برنامه ریزی کنید تا راه حلی دائمی برای رفعشان پیدا کنید. همین کار را برای عادات بد خود هم انجام دهید؛ از کارهای ساده تر و کوچک تر شروع کنید و برای انجامش با همسرتان رقابت کنید و ببینید شما زودتر عادات بدتان را ترک می کنید یا او! به این ترتیب هردویتان برای ادامه این روند تشویق می شوید.


۳ همسرتان را حق مسلم خود می دانید

اگر چند سالی از زندگی مشترکتان گذشته، خیلی راحت ممکن است دچار چنین عادت بدی شوید. البته از یک نظر اینکه شما و همسرتان یکدیگر را فقط و فقط حق مسلم خودتان بدانید نشانه خوبی است چرا که یعنی هر دوی شما احساس می کنید می توانید به دیگری اتکا کنید، اما از طرفی هم اینکه هر خدماتی که از همسرتان دریافت می کنید، «حق مسلم» خود بدانید، ممکن است دیگر تشکر و سپاسگزاری در کار نباشد! پس بهتر است هرازگاهی نگاهی به اوضاع زندگی تان بیندازید و بابت رفاه و آسایشی که همسرتان (زن یا شوهر) برای شما فراهم کرده، از او تشکر کنید و به او بگویید چقدر این موضوع برایتان ارزشمند است.


۴ با هم غذا نمی خورید

سرعت زندگی مخصوصا وقتی آدم ها مجبورند بین نقش های خانه و کارشان تعادل برقرار کنند، ممکن است باعث دوری زوج از هم شود و آنها حتی نتوانند یک وعده غذا کنار هم بخورند. حتی ممکن است آنقدر برنامه تان فشرده باشد که فقط گاهی در راهروی خانه از کنار هم رد شوید! مخصوصا اگر در دوران نامزدی هستید و هنوز زیر یک سقف نرفته اید، اما هر طور شده، باید سعی کنید حداقل هفته ای یک بار با هم غذا بخورید و در طول آن وعده غذا، تلفن، تبلت و هر وسیله مزاحم دیگر را خاموش کنید، یک موسیقی آرام بگذارید و از کنار هم بودن لذت ببرید. اگر همسرتان غذا را درست کرده، حتما حتما بگویید: «متشکرم» و بگویید که از غذا خوشتان آمده.


۵ مدام با تکنولوژی سر و کله می زنید

امروز دیگر تکنولوژی آنقدر پیشرفت کرده که متخصصان نگران کاهش ارتباط رودرروی آدم ها با هم شده اند. وقتی از هم دورید، شاید حرف زدن با تلفن و پیامک و ایمیل و... چندان آزاردهنده نباشد اما وقتی کنار همسرتان هستید، این کارها فقط باعث فاصله گرفتن شما از هم می شود. اینکه نمی توانید بدون تلفن همراهتان پای میز غذا بنشینید و مدام در حال پیامک گرفتن و پیامک فرستادن هستید، نشان از وجود مشکل های بزرگ تری بین شما و همسرتان است و اکر این طور است، همه قدم هایی که گفته شد (با هم خندیدن، دوری از بحث های تکراری، نشان دادن عشق) می توانند راه های مهمی برای بازیابی رابطه تان باشند. یادتان باشد مجبور نیستیم همه عمر با عادت های بدمان زندگی کنیم، چه به عنوان فرد و چه به عنوان زوج، غلبه بر عادات بد زناشویی باعث صمیمیت بیشتر شما و همسرتان می شود و احساسات و عواطفتان غنی تر خواهد شد.


۶ شوخی ندارید

شاید متوجه شده باشید که با دوستان و همکارانتان بیرون از خانه خیلی راحت بگو بخند می کنید اما در خانه و کنار همسرتان این طور نیست! حواستان باشد که گرفتاری های خانه و خانواده داری گاهی شما را از اتفاقات بامزه ای که در منزلتان می افتد و فرصت خوبی برای دور هم خندیدن است، غافل می کند، اما خوب است بدانید محققان ثابت کرده اند با هم خندیدن، باعث تقویت روابط شما و همسرتان می شود و باید حتما در نظام خانواده تان وجود داشته باشد. اگر اتفاق بامزه ای در خانه تان نمی افتد با هم به تماشای یک فیلم کمدی بروید! فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 244 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

چگونه در ۷ روز بدنمان را از قندها پاک کنیم؟



اگر چربی شکمی دارید، اگر اضافه وزن دارید، اگر با انجام رژیم های کم چرب، باز هم لاغر نمی شوید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می توان چنین کرد؟
آیا شما چربی شکمی دارید؟ آیا شما اضافه وزن دارید؟ آیا همیشه هوس خوردنی های شیرین می کنید؟ آیا شما با انجام رژیم های کم چرب، باز هم لاغر نمی شوید؟ یا حتی شاید بدتر، آیا شما به دیابت نوع ۲ مبتلا شده اید؟


اگر شما به هر کدام از سوال های بالا پاسخ مثبت دادید، وقتش است که قند را تا حد امکان از بدن خود دور کنید. اما چطور می توان چنین کرد؟


۱. تصمیم به انجام این سم زدایی بگیرید


شما می توانید در همین لحظه این کار را بکنید. تنها باید تصمیم بگیرید. بگویید: «وقتش است قند را کنار بگذارم و زندگی سالم تری داشته باشم. بله، گام اول انجام شد.»


۲. از همین لحظه دیگر مواد قندی مصرف نکنید


گفتنش بسیار راحت تر از انجام آن است. در همین لحظه قند و شیرینی های دیگر را کامل ترک کنید. دیگر حتی از شیرین کننده های مصنوعی نیز استفاده نکنید. این مواد اشتهای شما را برای مصرف قند افزایش داده و سبب ذخیره چربی می شوند. از موقعی که تصمیمتان را گرفتید، کلیه غذاهایی که دارای روغن هیدروژنه یا چربی های ترانس یا مونوسدیم گلوتامات (MSG) هستند را نیز باید کنار بگذارید.


۳. آب، قهوه و چای بنوشید


به بیان دیگر، کالری ننوشید. از نوشیدن آب میوه ها به خصوص انواع صنعتی احراز کنید. مصرف آب میوه طبیعی و سبزیجات مانعی ندارد اما سعی کنید در مقادیر مناسب و به اندازه استفاده نمایید. به هیچ وجه نوشابه یا نوشیدنی های ورزشی مصرف نکنید.


۴. مقداری پروتئین به رژیم غذاییتان اضافه کنید


انرژی موردنیازتان در طول روز را با مصرف مقداری پروتئین، به خصوص در نوبت صبحانه، تامین نمایید. این امر به تنظیم مقدار قند خون و انسولین شما کمک می کند و از اشتهای شما برای غذاهای شیرین می کاهد.


۵. کربوهیدرات و قند مناسب را مصرف کنید


اغلب می گویند در رژیم غذایی کم قند، باید که از قندها به صورت کامل دوری کرد. اما انواعی از کربوهیدرات ها هستند که شما می توانید هر چقدر که میل دارید از آن ها استفاده کنید: «سبزیجات»، اما حواستان باشد که از سبزیجات نشاسته ای استفاده نکنید.


نباید سیب زمینی، کدو مسما و چغندر بخورید. این کار تنها برای ۷ روز الزامی است. پس از یک هفته، می توانید دوباره از این مواد استفاده کنید.


۶. مقداری چربی استفاده کنید


چربی ها لزوما شما را چاق نمی کنند. گمراه کننده به نظر می آید. این طورنیست؟ اما این قندها هستند که نقش اصلی را در چاق شدن بر عهده دارند.


چربی ها به شما احساس سیری القا می کنند و قند خون شما را متعادل نگاه می دارند. بدن شما برای انرژی دهی به سلول هایتان و دریافت مقادیر بالای انرژی، نیازمند چربی ها است.


۷. برای سخت ترین مرحله آماده شوید


حالات اضطراری کاهش قند خون واقعی هستند. برای خودتان یک بسته ی مقابله با حالت اشتهای اضطراری قند آماده کنید. مانند مقداری از مواد پروتیینی، میوه جات و مقداری اندکی چربی.


۸. استرس و تنش های خود را تحت کنترل درآورید


خود را دچار تنش بیش از حد نکنید. کمی تمرین ورزشی کنید، نفس عمیق بکشید، کمی یوگا تمرین کنید و اجازه ندهید تنش ها و استرس شما را ترغیب به مصرف دوباره قندها کنند.


۹. از وقت خواب خود کم نکنید


خواب اندک شما را ترغیب می کند، سیستم بدن خود را با قندها و کربوهیدرات ها سرپا نگاه دارید. در تحقیقی مشخص شده است، دانشجویانی که به جای ۸ ساعت، تنها ۶ ساعت می خوابند، در این افراد هورمون های گرسنگی افزایش یافته و از طرف دیگر هورمون های سرکوب کننده اشتها کاهش می یابند. فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2015-11-15
[تصویر: SEO-2015.jpg]

در سال 2015 هم همانند همه سال های دیگر تغییرات زیادی در گوگل رخ داد که کارشناسان همواره در حال تحلیل این تغییرات بودند.
همانطور که موتورهای جستجو به تکامل خود ادامه می‌دهند، بازاریابان نیز بایستی مهارت‌هایشان را بهبود بخشند تا از گردونه سئو عقب نیفتند. بر اساس گزارش‌ها، 70 درصد لینک‌هایی که کاربران جستجو می‌کنند، ناشی از سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجوگر) است.
علاوه بر این سئو، برگشت سرمایه بهتری دارد و همواره در مشاوره هایی که در حوزه تجارت الکترونیک از بنده گرفته می شود ، پیشنهاد می شود.
حالا که می‌دانید سئو روشی مناسب برای توسعه کسب و کار می‌ باشد، در ذیل نتایج تحلیل بنده را در زمینه نکات مهم سئو در سال 2015 با تغییرات تکنیک های الگوریتم گوگل مطالعه خواهید کرد.
  1. ساخت محتوایی بسیار خوب که باعث جذب لینکها می شود.
حتی بعد از همه‌‌ تغییرات در الگوریتم موتور جستجوگر گوگل، هنوز بیشترین تاثیر بر روی موتورهای جستجو ، لینک‌ های سئوی خارجی (بک لینک) می‌ باشد. این چیزی است که تغییر آن غیر ممکن است. از طرف دیگر، سایر روش‌ها برای اکتساب لینک تغییر یافته‌اند. به دست آوردن لینکی از وب‌ سایتی مرتبط و دارایِ کیفیتِ بالا نه تنها به سئوی شما، بلکه به ترافیک ارجاعی‌تان هم کمک خواهد کرد که در نتیجه می‌تواند باعث فروش بیشتر و در معرض دید قرار گرفتن برندتان گردد. ساخت محتوایی بسیار خوب که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن باشند، هنوز بهترین راه برای به دست آوردن لینک‌ها است.
  1. لینک‌های Co-Citation
هر زمان که موتور جستجویی وب‌ سایت شما را در مجاورت رقیبتان بیابد، آن‌ را به این معنا برداشت می‌کند که شرکت شما در حوزه مربوط به آن رقیب قرار دارد. به منظور گرفتن لینک‌های co-citation، عبارات “best” یا “top 10” را در حوزه فعالیت خودتان جستجو کنید.
چنانچه این جستجو را انجام داده و تجارت خود را در نتایج پیدا نکردید، با ناشر تماس برقرار کرده و از او بخواهید که شرکت شما را به فهرست بیفزاید. برای توجیهِ اینکه چرا شرکت شما باید در فهرست قرار بگیرد و چه جایی برای آن مناسب‌ است، آماده باشید. به آن‌ها خلاصه‌ای بدهید تا یک لینک را حمایت کنند و آن لینک باید از سایت شما باشد.
مثلا در ایران قرار گرفتن لینک سایت شما در سایت پیوندها که یک دایرکتوری لینک است می تواند کمک زیادی به گوگل و کاربران جهت برندسازی شما بکند و این ثبت لینک فقط از طریق تعامل صورت می گیرد نه ساخت مستقیم بک لینک.
  1. لینک‌های تیتروار
این لینک‌ ها جزو قدرتمندترین ها برای بهینه سازی سایت به حساب می‌آیند، زیرا مربوط به انتشارات دیگری در زمینه فعالیتتان (که به شرکت شما اشاره دارند) هستند. همچنین، آن‌ ها می‌ توانند ناشی از ساخت پست‌ های مهمان باشند که شما آن‌ ها را نوشته و بر روی سایت‌ های شخص ثالث منتشر می‌ کنید.
آسان‌ ترین راه برای گرفتن لینک‌ های تیتردار این است که چنان محتوای برجسته و مهمی بسازید که مردم مایل به اشتراک‌ گذاری آن با سایر خوانندگان شوند. راه دیگر این است که پستی را در سایت کیفیت بالایی که در حوزه‌ فعالیت شما وجود دارد، قرار دهید.  
مصاحبه‌ها، روش دیگری است برای گرفتن لینک‌های تیتردار است (جا داره اینجا خودم رو بگذارم جای شما و بپرسم : قمصری منظورت از لینک های تیتردار چیه؟ و اما جواب امیر قمصری : منظور لینک هایی است که به عنوان پست خودتان در داخل پست اصلی و یا سایر پست ها می دهید تا در حین کپی سایر افراد و یا در حین انتشار به عنوان پست مهمان در داخل محتوا قرار بگیرد و بک لینک ارزشمندی محسوب شود)
به عنوان بخشی از مصاحبه، بایستی این اجازه به شما داده شود که به کارتان در پاسخ‌ هایتان اشاره کنید. چنین چیزی حتی می‌ تواند باعث ترافیک و بک لینک های بیشتری شود.
  1. روش ساخت لینک شکسته broken
در اینجا استراتژی دیگری را برای ساخت لینک white-hat معرفی می‌ کنم که بسیار مؤثر و کارا است و تا به امروز در سایت نیوسئو زیاد در مورد آن صحبت نکردم. در این مورد، در واقع به ناشران برای ترمیم لینک‌ های شکسته کمک می‌کنید (که برای خوانندگان آن‌ ها مفید خواهد بود). با اینحال، زمانی این روش موفق خواهد بود که محتوای شما برای جایگزینی با محتوای ناقص به اندازه‌ی کافی خوب باشد.
برای انجام روش ساخت لینک شکسته، بایستی لینک‌ های شکسته را در سایتی بیابید که مربوط به موضوع فعالیت شماست. سپس، با سازنده‌ی سایت اینترنتی با استفاده از لینک ناقص تماس گرفته و لینک خود را به عنوان جایگزینی برای لینک ناقص به او پیشنهاد دهید.
می دانم که این قسمت بسیار سنگین بود !ما به شما قول می دهم به زودی مقاله ای در این باره منتشر کنم.این بحث در سئو سایت بسیار تاثیرگذار بوده و هست.
  1. احیای لینک
احیای لینک به شما کمک می کند تا با یافتن لینک‌ های ناقص به سایتتان و سپردن آن‌ ها به ناشر برای ترمیم، لینک‌ های تازه بگیرید.ساده تر بگویم ، باید لینک هایی از سایت خودمان که ارزش لینک شدن در سایت های دیگران را دارد پیدا کنیم و سعی کنیم در سایر سایت ها نمایش داده شود.
مثال‌:
  • درباره‌ سایتتان، عبارات کلیدی مهم را یافته و از ناشران در سایت های دیگر (که با سایت شما مرتبط هستند) بخواهید تا لینکی را برای شما قرار دهند.
  • پست هایی را بیابید که از محتوایتان بدون رفرنس دهی استفاده شده باشد (جاهایی که مردم از پست‌ تان استفاده کرده‌اند ، بدون دادن لینک به سایت شما) و لینکی را از شخص موردنظر درخواست کنید.
به منظور خودکار ساختن آن، می‌توانید Google Alert را تنظیم کرده تا هر زمان به برند شرکتتان اشاره شد، به شما ایمیلی ارسال شود. سپس، قادر خواهید بود که آن صفحه را چک کنید تا پی ببرید که آیا آن‌ ها به سایت شما لینک می‌دهند یا نه.
  1. outreach لینک
اگرچه Outreach لینک کمی منسوخ شده است، ولی هنوز بسیار قدرتمند عمل می‌کند. برای انجام آن، وب‌ سایتی را بیابید که مرتبط به وب‌ سایت شما بوده و سپس اطلاعات تماسشان را از سایت بگیرید. به آن‌ها ایمیلی فرستاده و یا تلفن زده و از آن‌ ها مؤدبانه برای لینک تقاضا کنید. این روش درصورتی‌ که سایت مذکور کمی متفاوت با سایت شما باشد اثربخش‌تر کار می‌کند، ولی ممکن است بینندگان یکسانی common audience را به اشتراک بگذارد.
من به شخصه اگر جای شما بودم از این نوع ساختن لینک حتما استفاده می کردم.سخت هست ، اما فوق العاده مفید است.مثل ساختن لینک در ویکی پدیا که ممکن است 1 سال طول بکشد اما وقتی ساخته شد به اندازه صدها لینک ارزش دارد …
  1. تحلیل رقیب
تحلیل رقیب موضوع تازه‌ای نبوده، و شرکت‌ها سال‌ هاست که در حال بررسی لینک‌ های رقبایشان هستند. با اینحال، با نگاه به بک لینک های رقیب و بازنگریِ دستی اینکه داشتن چه لینک‌ هایی ارزش دارد، قادر خواهید بود که outreach لینکی را اجرا کرده و سعی در گرفتن یک لینک از همان سایت استناد‌‌ شده کنید.
  1. بجای بررسی رنکینگ عبارات کلیدی به پرجستجو بودن آن ها دقت کنید
درست است که به دست آوردن رنکینگ خوب در موتورهای جستجو برای کلمات کلیدی مسرت‌ بخش است، ولی باید توجه داشت که این امر الزاماً به معنای موفقیت کمپین سئوی شما نیست. این امکان هست که برای بسیاری از کلمات کلیدی که هیچ ROI واقعی ندارند، رنکینگ اول را بیاورید. در واقع، باید بر روی پارامترهایی تمرکز کنید که پرجستجو باشند.
برای همین است که من همواره می گویم قبل از کار کردن بر روی یک عبارت کلیدی خاص اول بررسی کنید که آیا رتبه یک شدن آن ورودی گوگل زیادی را برای شما به همراه خواهد داشت یا خیر؟!!
  1. استراتژی سئویی را بیافرینید که نقشه راه خواننده باشد
در طی چند سال گذشته، بیشتر داده‌ های کلمه‌ کلیدی را در علم تجزیه و تحلیل گوگل و سایر ابزارها از دست داده‌ایم. این امر نیازمند بازاریابانی بوده است که روش‌ های سنتی سئو را به خلقِ را‌ه‌ های جدید برای طبقه‌ بندی کردن بینندگانشان مبدل کنند.
به منظور انجام این کار، باید عبارات کلیدی تازه‌ای یافت و روی آن‌ ها متمرکز شد، و همچنین راه‌ های جدیدِ نزدیک شدن به بازارهای همسایه را پیدا کرد. بعلاوه، بایستی تعیین کنیم که کجا با سئو رقابتِ ما به نتیجه می‌ رسد و چگونه می‌ توان آن را بهتر انجام داد.
آن روزهایی که با چپاندن کلمات کلیدی به داخل محتوایِ بد رنکینگ می‌گرفتید گذشته است. اکنون، لازم است که محتوای شما بر روی ویژگی‌ های هدفتان تمرکز کرده و همچنین کلمات کلیدی تان درون محتوایتان جریان داشته باشند.
علت حائز اهمیت بودنِ وابستگی نزدیک محتوا و سئو به همدیگر همین موضوع است.
  1. برای یاهو، بینگ و سایرین هم بهینه‌ سازی کنید
ممکن است که موتورهای جستجو نظیر یاهو، بینگ به تدریج بخش بزرگ‌ تری از سهم گوگل را در 2015 به خود اختصاص دهند. در حال حاضر، یاهو موتور جستجوی پیش‌فرض فایر فاکس است. سافاری با گوگل قراردادی دارد که قرار است در 2015 پایان یابد، و یاهو و بینگ، هر دو در تلاش‌اند که موتور جستجوی پیش‌فرض برای مرورگر شوند.
چنانچه بجای گوگل، سایر موتورهای جستجو، مرورگر وبِ پیش‌ فرض شوند، آن وقت بهینه‌ سازی برای این موتورهای جستجو هم دارای معنا می‌شود.
  1. سئوی موبایل
موبایل هر سال محبوب‌ تر از قبل می‌گردد. هر وب‌سایت باید استراتژی بازاریابی موبایلی برای 2015 و بعدِ آن داشته باشد.
موبایل باید بخش مرکزی و حیاتی هر برنامه‌ی سئویی در 2015 باشد. با اینحال با توجه به اینکه خطاهای پیکربندی موبایل باعث از دست دادن 68 درصدی ترافیک می‌شوند باید محتاط بود و سایت را به دقت برای موبایل ها بهینه کرد.
نتیجه‌گیری
ساخت یک استراتژی سئو می‌تواند سبب ترقی برند و شرکتتان در موتورهای جستجو شود. چرا امروز ROI خود را ارتقاء ندهید؟
اگر می پرسید ROI یعنی چه باید بگویم که به صورت ساده یعنی اینکه بر روی عبارات کلیدی پرجستجو تمرکز کنید و در ان زمینه رقبایتان را شناسایی کرده و سپس شروع با ساخت انواع لینک در سایت ها کنید …
اما هرگز فراموش نکنید که قبل از ساختن بک لینک های ارزشمند باید محتوای خود را ارزشمند کنید.

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 225 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2015-11-04
[تصویر: alexa.jpg]

با توجه به درخواست هایی در چند ماه گذشته مبنی بر لیست کامل سایت ها در الکسا که قبلا در صفحه اصلی خود این سایت قابلیت دانلود داشت بر آن شدم تا این لیست را به صورت عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهم.
دقت داشته باشید که به صورت عمومی در الکسا 500 سایت اول جهان و یا 500 سایت اول هر کشور نمایش داده می شود اما برخی از دوستان به دلایلی که البته بنده هرگز متقاعد نشدم که ربطی مستقیم به سئو داشته باشد ، به دنبال لیست مثلا چند هزار سایت اول الکسا هستند.
البته اگر بخواهم از منظر آن ها به ماجرا نگاه کنم و اینکه چرا این لیست را از بنده می خواهند باید بگویم به احتمال زیاد به دنبال ساخت بک لینک در بحث سئو سایت هستند.درست است که این لیست کمک زیادی می کند ، چراکه به هر حال سایت هایی با رنکینگ بهتر در الکسا می توانند رنک خوبی از نظر گوگل هم داشته باشند اما دو مورد زیر را نیز باید در نظر داشت :
  1. آیا رنک الکسای آن ها تقلبی نیست ؟!!
  2. آیا راه بهتری برای پیدا کردن سایت ها یا انجمن های برتر جهت ساخت بک لینک نیست؟
به هر حال انتخاب با شماست و البته مشاوره و راهنمایی شما ، وظیفه بنده !
لینک دانلود فایل بروز 1.000.000 سایت رتبه بندی شده از منظر الکسا :
http://s3.amazonaws.com/alexa-static/top-1m.csv.zip
لطفا با من در تماس باشید – در خدمتم

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 196 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

آیا علایم آب مروارید را می‌شناسید؟

بسیاری از افراد بر این باورند که بیماری آب مروارید در نتیجه افزایش سن اتفاق می‌افتد. این بیماری با اینکه در سنین سالمندی شایع‌تر است اما گاهی آسیب‌های چشمی، بیماری‌های متابولیکی یا حتی اشعه‌های مضر ممکن است سبب ابتلای فرد به آب مروارید یا همان کاتاراکت، قبل از سالمندی شود.

زمانی که نور به این عدسی کدر می‌تابد به شکل یک دانه مروارید داخل چشم دیده می‌شود. به همین دلیل این بیماری آب مروارید نامیده شده است. تیره و کدر شدن عسی چشم سبب بروز این بیماری می‌شود؛ به طوری که فرد همه اجسام اطراف را به صورت مبهم و کدر مشاهده می‌کند. اصولا پس از تشخیص و تایید پزشک عمل جراحی برای فرد انجام می‌شود.

علایم آب مروارید عبارتند از :

- تاری دید

- کاهش دید در شب

- دوبینی در یک چشم

- تغییر مکرر شماره عینک

- غیر شفاف و کم رنگ بودن همه رنگ‌ها

درمان آب مروارید ومراقبت‌های پس از جراحی
پس از تشخیص پزشک، جراحی شایع‌ترین درمان آب مروارید است که با یک برش کوچک، عدسی چشم با عدسی مصنوعی جایگزین می‌شود.

- احساس خارش بعد از جراحی طبیعی است و باید به بیمار توصیه شود از خاراندن چشم جلوگیری کند.

- از مالش یا فشار دادن چشم جلوگیری شود.

- ممکن است در ابتدا کمی به نور حساست نشان دهد که به مرور برطرف خواهد شد.

- از خم شدن ناگهانی یا برداشتن اجسام سنگین خودداری شود.

- از محافظی که توسط پزشک برای چشم تجویز شده، تا مدت مذکور استفاده شود.

- قطره‌های چشمی که توسط پزشک تجویز می‌شود را به موقع استفاده کند.

- درصورتی که چشم جراحی شده، به عفونت، التهاب یا خونریزی مبتلا شد سریع به پزشک مراجعه شود.

منبع: ایسنا فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 201 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

علل و عوامل گريز از ازدواج در جوانان چیست ؟؟

يكى از موضوعاتى كه كم و بيش در جامعه و در باره امر ازدواج مطرح مى باشد, مساله گريز از ازدواج و تاخير در آن و بالتبع بالا رفتن سن ازدواج است. حتى گاه مشاهده مى شود كه افرادى داراى حساسيتهاى افراطى خاصى هستند و يا به دلايل گوناگون پس از گذشت سالها از سنين جوانى همچنان در حال تجرد به سر مى برند. براى ريشه يابى اين موضوع و در پاسخ به اين سوال ناچاريم در دو بخش بحث كنيم:
بخش اول: علت گريز پسران و دختران مجرد از ازدواج.
بخش دوم: علت گريز از ازدواج مجدد در مورد زنان بيوه.
بخش اول
اگر چه تمايل به ازدواج و تشكيل خانواده با سرشت آدمى عجين است, اما عواملى اين تمايل را سركوب و يا موجب تاخير آن مى شوند. در يك بررسى كوتاه به چند علت مى توان اشاره كرد:
فقر و تهيدستى
بهانه ادامه تحصيلات
سختگيرى در انتخاب و گزينش
تاثير تجربه هاى تلخ و شكستهاى اطرافيان
فقر و تنگدستى
هر جوانى طبعا ميل دارد كه ازدواج كند, اما بسيارى از جوانان بخاطر مخارج سنگين عقد و عروسى و تهيه لوازم زندگى و مسكن, از ازدواج بموقع خوددارى كرده و بهترين اوقات جوانى را در حال تجرد به سر مى برند.
گرچه فقر و تهيدستى امرى دردناك است و مى تواند از ازدواج بموقع جلوگيرى كند, لكن همه افراد در اين امر يكسان نيستند. بعضى افراد واقعا فقيرند و يا توانايى انجام هر كارى را ندارند و درآمدشان ناچيز است. طبعا نمى توان از اينگونه افراد توقع داشت كه حتما در اولين فرصت ازدواج كنند. اما به چنين پسران و دخترانى توصيه مى شود كه با حفظ عفت, تقوا و حجاب و كور كردن زمينه هاى نفوذ شيطان در ذهن خود, از خدا بخواهند تا مقدمات ازدواج آنها را فراهم كند و با تكيه بر همت و نيروى خود بكوشند كه نيازهاى خود را بقدر كفاف خود تامين كند. مبناى زندگى بر سادگى و قناعت بگذارند تا تشكيل خانواده آسان تر شود و اگر انسان با اراده و زحمتكش باشد خداوند وعده داده است كه پس از ازدواج, آنها را از فضل خود توانگر و بى نياز خواهد ساخت و به خاطر فقر نبايد ازدواج را بى جهت به تعويق انداخت. اما چنين نيست كه همه افرادى كه دير ازدواج مى كنند, واقعا قدرت بر ازدواج و تمكن مالى نداشته باشند, بلكه توقعات و بلندپروازيهاى بى جا و برخى تجملات دست و پا گير, ازدواج را اين چنين دشوار كرده است.
جوان فكر مى كند براى ازدواج بايد منزل شخصى و مستقل داشته باشد و بعد از ازدواج, خودش و خانواده اش در كمال رفاه و آسايش زندگى كنند و چون در آغاز جوانى از چنين امكاناتى برخوردار نيست, تاخير ازدواج را ترجيح مى دهد.
قناعت و ساده زيستن و بموقع ازدواج كردن, هيچ گونه عوارض بدى ندارد, در صورتى كه تاخير ازدواج غالبا از آثار سو جسمانى و روانى و حتى دينى و اخلاقى خالى نيست و عواقب ناگوارى به دنبال خواهد داشت.
همان گونه كه انسان به هنگام گرسنگى, هر غذايى را كه پيدا كرد, مى خورد و هيچ گاه به بهانه عدم وجود ميز و سفره كامل, از غذا خوردن امتناع نمى كند, ازدواج نيز يك نياز طبيعى است كه به موقع و به دور از تشريفات زايد, بايد تامين گردد.
ادامه تحصيلات
جوانانى كه به بهانه ادامه تحصيلات, تن به ازدواج نمى دهند, تحت فشارهاى غريزه جنسى و روحى قرار مى گيرند و فشار جنسى واقعيتى است كه به اين بهانه ها نمى توان آن را خاموش ساخت; اگر از طريق مشروع - ولو موقت - ارضا نشد, بيم آن مى رود كه از طريق غير مجاز خود را آشكار سازد و جوان را به مفاسد اخلاقى, عصبانيت, سركشى و بيماريهاى جسمى و روحى مبتلا سازد.
دختر و پسرى كه خواهان ادامه تحصيل هستند, مى توانند با هم توافق كنند در پى ازدواج زندگى را ساده بگيرند و تا پايان تحصيلات نيز از بچه دار شدن خوددارى نمايند. تا از اين طريق خود را از خطر آلودگى به گناه حفظ كنند و در صورت نياز قطعا اين روش بهتر از آن ناآراميهاى روحى و معاشرتهاى آميخته به گناه و انحراف است.
براى اين منظور بايد كار فرهنگى كرد. انتظار مى رود كه مسوولان كشور و دانشگاهها با تامين نيازهاى اقتصادى و مسكن و نيز پدران و مادران با حذف توقعات بى جا و بعضى آداب و رسوم غلط, جوانان را در اين مهم يارى دهند.
سختگيرى در انتخاب و گزينش
بعضى جوانان براى همسران آينده خود معيارهايى را تراشيده و ملاكهايى را رديف مى كنند كه يا اصلا به آنها نخواهند رسيد و يا اينكه با تاخير بيش از حد به آن نايل خواهند شد.
اينگونه افراد بر فرض اينكه به مرادشان برسند, به جهت بلندپروازيهاى بى مورد خود, باز راضى و قانع نخواهند شد.
براى فرار از اين وسواس, مناسب است هر جوان فقط به دو شرط ((ديندارى)) و ((اخلاق)) همسرش بينديشد و در مورد شرايط ديگر كه نقش اساسى در صفاى زندگى ندارند, پافشارى نكند.
تاثير تجربه هاى تلخ و شكستهاى اطرفيان
در يك تقسيم بندى ابتدايى مى توان خصوصيات اخلاقى والدين را به صورتهاى زير ترسيم كرد:
اول: پدر, تندخو و مستبدمادر, مهربان و آرام
دوم: پدر, مهربان و آرام مادر, تندخو و خشن
سوم: پدر, تندخو و خشن مادر, تندخو و خشن
چهارم: پدر, مهربان و آرام مادر, مهربان و آرام
در خانواده نوع اول دختر ممكن است خود را با مادر منطبق كند و از نظر رفتار مادرى مشكلى نداشته باشد; ولى به خاطر مشاهده بدخلقى پدر, تصوير نادرستى از مردان پيدا مى كند و همه مردان را مانند پدر خود مى پندارد و در انتخاب همسر و زندگى بعدى خود دچار مشكل و وسواس خواهد شد و به آسانى به هر خواستگارى جواب مثبت نخواهد داد.
در خانواده نوع دوم, پسر با مشاهده رفتار ناصحيح مادر, همه زنان و دختران را مانند مادر خود مى پندارد. مادرى كه به امور داخل خانه بى اهميت است و نسبت به تربيت فرزندان كوتاهى مى كند و با شوهرش تندخو و خشن است, سبب مى شود تا پسرش در گزينش همسر وسواس به خرج دهد.
در خانواده نوع سوم, هم پسر و هم دختر كه در كانون پر از نزاع و مشاجره بزرگ شده اند و برخوردهاى تند پدر و مادر را مشاهده كرده اند, قادر به انتخاب همسر در موقع لازم نخواهند بود, چون صفاى زندگى و مهر و محبت را لمس نكرده اند و اگرچه نياز به همسر آنها را تحت فشار قرار داده است, اما شيوه برخورد والدين با يكديگر, آنها را گرفتار دلهره و اضطراب كرده و موجب تاخير در ازدواجشان مى شود. علاوه بر اينها, دختران و پسران فرارى از خانه, بيشتر محصول اين نوع خانواده ها و نتيجه اين گونه برخوردها و تربيتهاى خانوادگى هستند.
از طرف ديگر مشاهده مى شود بعضى دختران و پسران ازدواجشان ـ به هر علتى ـ ناموفق است. طلاق و يا مشاجره دائمى آنها, خواهران و برادرانشان را وادار مى كند تا با كندى و تاخير تن به ازدواج دهند. آنها نگران آينده خود هستند و از اينكه همسر آينده سازگار است يا ناسازگار, خوش نام است يا بدنام, متدين است يا بى دين, اطمينان ندارند و هميشه زندگى پرمخاطره و پرمخمصه خواهر يا برادر شكست خورده خود را به ذهن مىآورند و مى گويند: ((او كه ازدواج كرد چه نفعى برد؟)) غافل از اينكه مشكل زندگى او شايد در زندگى آنها نباشد و آنان بتوانند مانع بروز چنين مشكلاتى شوند.
ويل دورانت درباره اوضاع غرب مى نويسد:
((تاخير ازدواج, شهرهاى ما را پر از مردان و زنانى كرده است كه تنوع در تحريكات شهوانى را بر وظايف پدرى و مادرى و خانه دارى ترجيح مى دهند. مشتريان كلوپهاى شبانه غالبا از اين دسته اند... . منشا تغييرات اخلاقى ما همان تاخير ازدواج در اجتماعات كنونى است. اما اگر بخواهيم محل مشخصى را نيز ذكر كنيم, پدران و مادران, بيشتر از فرزندان در اين باره گناهكارند.))
تذكر و يادآورى
هماهنگى بين دختر و اوليا او در امر ازدواج يكى از رموز موفقيت زندگى آينده اوست. اگر پدر و مادر در مورد ملاكهاى ضرورى در يك همسر, با دخترشان تفاهم و توافق كنند, راحت تر مى توانند به زندگى او سر و سامان دهند. دخترى كه آمادگى ازدواج پيدا كرده طبعا در ذهن خود ملاكهايى را براى همسر آينده اش ترسيم مى كند; چه خوب است كه پدر و مادر بطور مستقيم يا غير مستقيم نظر فرزند خود را بدانند و به عنوان مثال اگر يكى از دختران همسايه يا فاميل در ازدواج شكست خورده و يا خواستگارانى برايش آمده و جواب رد داده است, مادر از او بپرسد كه مگر يك شوهر خوب, بايد چه شرايطى داشته باشد؟ چرا و به چه علت؟ و در صورت لزوم, او را هدايت و راهنمايى نمايند و ويژگيهايى را كه مايه انس و الفت بين زن و شوهر مى شود, به او يادآورى كنند و در مقابل, خواسته هاى معقول او را هم بپذيرند.
آيا اين درست است كه پدر و مادر به دختر خود اجازه هيچ گونه اظهار نظر ندهند و او را وادار كنند تا موردى را كه خودشان پسنديده اند, بپذيرد؟ آيا آنها مى توانند بدون رضايت و خواست دختر, بين او و داماد دلخواهشان, صفا و محبت ايجاد كنند؟ دخترى كه در خلوت خانه, توان اظهار علاقه به اين همسر را ندارد, چگونه مى تواند به وظايف همسرى خود عمل نمايد؟ تعداد زيادى از ازدواجهايى كه به طلاق كشيده مى شوند, ناشى از همان ناهماهنگى والدين و دختر است كه او را در موقعيتى قرار داده اند كه هيچ رغبتى به ازدواج خود نداشته است.
بخش دوم
همانطور كه مى دانيم بسيارى از زنان جوان و غير جوان, شوهران خود را در اثر شهادت, فوت و يا طلاق از دست داده اند و در تنهايى و بى پناهى به سر مى برند. اينان, در بسيارى موارد احساس ناامنى روحى و خلا عاطفى دارند. نياز مادى و مسائل اقتصادى همچون كابوسى در جلوى چشم برخى از آنها رفت و آمد مى كند. اينها انسانند و انسان داراى غريزه جنسى است كه بايد تامين شود. در مورد اينگونه زنان چه بايد كرد؟ نيازهاى مادى و اقتصادى برخى آنان را چگونه بايد تامين كرد؟ آيا بايد مورد بى مهرى جامعه و اطرافيان باشند و يا اينكه بايد برايشان چاره اى انديشيد؟ قبل از ورود به چون و چراى قضيه مناسب است به نامه خانمى توجه فرماييد:
((خانم جوانى هستم كه دو فرزند دارم. شوهرم چند سال پيش در يك حادثه رانندگى فوت شده است. بعد از فوت همسرم به خاطر تربيت و رسيدگى به بچه هايم مى خواستم اصلا ازدواج نكنم تا اينكه اخيرا مردى به خواستگاريم آمده. وقتى از من جواب منفى شنيد و دليلم را براى او گفتم, گفت: حاضر است فرزندانم را به فرزندى خود قبول كند. او گفت: مى خواهم سرپرستى كودكان بى پدرى را برعهده بگيرم و در تعليم و تربيت آنها كمك كنم... با شنيدن حرفهاى او حالا چندان مخالف ازدواج با او نيستم اما افكارم مانع ازدواجم مى شود... فكر مى كنم مردم سرزنشم خواهند كرد و براى من زشت است كه دوباره ازدواج كنم. فكر مى كنم شوهرم ناراحت مى شود, چون واقعا شوهر بامحبتى بود... فكر مى كنم كه پدر بزرگ و مادر بزرگ بچه هايم از من گله مند مى شوند كه چرا بعد از پسرشان شخص ديگرى را به شوهرى پذيرفته ام و ديگر با من رفت و آمد نمى كنند...
اما از طرفى ديگر به داشتن شوهر بامحبتى كه مرا درك كند, احساس نياز مى كنم و مى ترسم كه بدون شوهر به انحراف بيفتم... علاوه بر اين مى بينم كه دختر و پسرم هر كدام بزرگ مى شوند و ازدواج مى كنند و براى خود تشكيل زندگى مى دهند; آن وقت من مى مانم و پيرى و تنهايى و بى پناهى...))
با دقت در نامه اين خواهر تيزبين, واقع بين و دورانديش درمى يابيم كه اين, مشكل بسيارى از زنانى است كه شوهر خود را به شكلى از دست داده اند. با تامل در زندگى و افكار اينگونه افراد مى توان دريافت كه علت گريز آنها از ازدواج مجدد چند چيز است:
1 - ناراحت شدن روح شوهر از دست رفته.
2 - گلايه فاميل شوهر و حرف مردم.
3 - سرنوشت فرزندان.
آنچه مسلم است اين است كه رواياتى كه تشويق به ازدواج كرده و از ترك آن مذمت مى كند, شامل اين گروه از زنان نيز مى شود, زيرا اينها علاوه بر دارابودن غريزه جنسى, وجودى عاطفى داشته و نيازمند محبت و پشتوانه مى باشند. زن بخاطر نياز روحى و اقتصادى خود, ناچار از داشتن پناهگاهى است و نياز به آرامش روحى ـ ولو موقت ـ امرى غير قابل اجتناب است.
چه بسا زنان ثروتمند و شوهر از دست داده اى باشند كه بخاطر نياز روحى و جنسى خود به گناه و انحراف افتاده و حيثيت خود و جامعه را لكه دار كرده اند. بنابراين موانع فوق و پندارهاى موهوم نمى توانند سبب ترك ازدواج براى اين گروه از زنان و كور كردن يك نياز روحى باشد; چون هر چه سن بالا رود, اگرچه نياز جنسى افت مى كند, اما نياز روحى افزايش مى يابد.
از اينكه بعضى مى گويند اگر ازدواج كنيم روح شوهرمان ناراحت مى شود, سخت در اشتباهند. چون عقد ازدواج آنها با همسرشان, پيمانى بود كه با فوت او, گسسته شد و اكنون از نظر شرعى تعهدى در اين خصوص بين آنها نيست و ثانيا اگر او در زمان حياتش همسرش را دوست مى داشت و به آسايش و آرامش او همت داشت, بطور قطع بعد از فوتش هم به آرامش او مى انديشد و از ازدواجى كه مايه انس و راحتى وى شود, خشنود خواهد شد, همان گونه كه از انحراف و فسادش دلگير و ناراحت خواهد شد.
مانع ديگر گلايه و نارضايتى فاميل شوهر است. در حالى كه بطور قطع سلامت روحى و اخلاقى زن, خواست آنان است. پدر و مادر بصير و عاقل آن زمان كه پسر خود را از دست مى دهند, بايد به همسرش توصيه كنند كه بعد از پايان عده اش اگر مورد مناسبى را پيدا كرد, حتما ازدواج كند و خود را از تنهايى نجات دهد. اگر دختر خودشان همسرش را از دست مى داد آيا حاضر بودند كه مانع ازدواج او شوند؟
از طرف ديگر سرزنش مردم بى منطق و ناآشناى با اسلام و بى خبر از نياز روحى يك زن همسر از دست داده, قابل اعتنا نيست. رضايت خدا و آرامش انسان بر همه چيز مقدم است.
فرزندانى كه خود بزرگ شده و احيانا تشكيل خانواده داده اند. بايد بدانند كه جمله ((نمى توانيم كسى را جاى پدر يا مادر خود ببينيم)) جمله اى است احساسى و دور از تعقل و انديشه.
مهرى زينهارى
ماهنامه پيام زن ـ شماره 28 فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 187 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

آيا شما مى دانيد در ذهن دانش آموزتان چه مى گذرد؟

يكى از خواهران آموزگار دبيرستان, در سال تحصيلى جارى, نخست چند دقيقه به دانش آموزان خويش فرصت داده است كه به صورت آزاد فكر كنند و سپس از آنان خواسته است كه آنچه را كه در آن چند دقيقه بدان مى انديشيدند روى كاغذ بياورند. آنچه در پى مىآيد نتيجه اين ابتكار است. مجله پيام زن با سپاسگزارى از اين آموزگار ارجمند, متن اين نوشته ها را بدون هيچ قضاوتى در اختيار خوانندگان عزيز قرار مى دهد. اصل اين نوشته ها در دفتر مجله موجود است. اميد است كه اين ابتكار در مجموع مفيد باشد.
سلام عليكم
پس از تقديم عرض سلام به شما دبير محترم, خدمت شما عرض مى كنم كه من چه فكرى مى كردم. من هميشه به اين فكر هستم كه چه كسى به عنوان دست قرض به ما 5 هزار تومان پول مى دهد كه پدرم را به دكتر ببريم و عمل كنيم. به مدت يك هفته است كه در اين فكريم و عمو و خاله و دايى هم نداريم و در اين شهر غريب هستيم.
چقدر خوب بود كه انسان هميشه به خواب ابدى مى رفت و در اين دنيا با هيچ كس معاشرت نداشت.
بسم الله الرحمن الرحيم. من فكر كردم كه چون خيلى به قرآن علاقه دارم در حال خواندن قرآن به ((ترتيل)) منشاوى هستم و كسانى كه در اطراف من هستند تشويق مى كنند و ((الله, الله)) مى گويند. من از تلاوت قرآن بسيار لذت مى برم.
از شما هم مى خواهم بيشتر در كلاس قرآن با ترتيل بخوانيد.
متشكر
من فكر مى كنم كه اگر انسان به فكر معاد و روز قيامت باشد, ديگر به دنبال كارهاى زشت نمى رود و از كارهاى بد دورى مى گزيند.
به نام خدا. در عالم خيال ديدم كه در بيمارستان بر روى تخت اتاق عمل خوابيده ام و مادرم نيز در تخت ديگر بيهوش است. دكتر بعد از انجام آزمايشات و گرفتن گروه خون و ديگر آزمايشات گفت:
شرايط براى انجام تبادل و پيوند كليه مناسب است. بعد ديدم كه بيهوش شدم و جراح با چاقو و ديگر وسايل كليه ام را درآورد و در كاسه اى گذاشت. بعد ديدم كليه فرسوده مادرم را درون ظرفى نهاده و از اطاق خارج شدم و كليه مرا به مادرم پيوند زدند و بعد مادرم را سرحال ديدم كه دست خواهر و برادرم را گرفته و با صورتى بشاش به ما نگاه مى كند. كاش اين خيال حقيقت بود. اى كاش.
بسمه تعالى
كاش اين زندگى ابدى بود و همه انسانها خوب بودند و هيچ انسان بدى در اين دنيا وجود نداشت.
بسمه تعالى. تنها فكر من اينكه فكر مى كنم چه جورى مى توانم خداوند متعال را بشناسم و در مقابل شناختم چه عملى را انجام مى دهم, آيا مى توانم بنده شايسته خدا باشم يا نه؟
فكر اينكه چقدر خوب مى شد كه انسان خودش به بهشت برود و هر كس را هم كه دوست دارد با خود و به ميل خود به بهشت ببرد. آن وقت مى شود تشخيص داد چه كسى چه كسى را دوست دارد؟ انسان را شاد و خوشحال مى كند.
فكر من در اين بود كه آيا مى توانم درسم را طى اين سه سال ادامه دهم يا كه نه؟
و آيا مى توانم وارد دانشگاه شوم يا نه؟ طى سه سال تشكيل زندگى مى دهم ولى مطمئنم كه تشكيل زندگى به درد ما نمى خورد. بايد به فكر آينده باشيم. راستش چند روز پيش براى من يك خواستگار آمد و مادرم اينا, من را توى محكمه قرار داده اند كه جواب بدهم ولى من دوست دارم وارد دانشگاه شوم.
من فكر كردم اگر دانشگاه مى رفتم و پرستار مى شدم چى مى شد؟ شاگرد اول مى شدم, توى ليست انتخاب مى شدم براى رفتن به اروپا يك فرد واقع بين تر از حالا مى بودم و زندگى ام را در كام خود و ديگران شيرينتر مى كردم.
من فكر مى كنم كه آيا مى توانم پيرى خود را ببينم يا نه؟
فكر كردم كه خوب يكى از بندگان شايسته و مقرب خدا بودم و خداوند ما را از مقربين خود قرار مى داد. فكر ديگرم در ترس اين بود كه آيا مى توانم به ترتيل, خوب قرآن را بخوانم يا نه؟
من هر وقت كه به فكر مى روم و فرصتى براى فكر كردن دارم فقط به مردن فكر مى كنم. من فكر مى كنم كه مرده ام و مرا به غسال خانه بردند و شستند و بعدا خاكم كردند و از شدت ترس به خودم مى لرزم, ولى هر چه مى خواهم از اين فكر بيرون بيايم نمى توانم.
بسمه تعالى. به آينده فكر مى كردم, به شغلى كه دارم و اينكه چگونه بتوانم در آنجا مرحله اخلاق فردى را رعايت كنم و توجهى به چيزهايى كه شخصيت معنوى و ... فردا را مختل مى كند نداشته باشم.
در اين فكر بودم كه فكرم به يكى از شاگردان رسيد كه خودكشى كرده بود و ايشان از خودكشى نجات پيدا كردند ولى از دو چشم نابينا شدند و بحمدالله امروز شنيدم كه ايشان يك چشمشان شفا پيدا كرده است. خدا شاهد است كه چقدر خوشحال شدم و به نظر من فكر مى كنم كه اين لطف و مرحمت خداوند بوده است كه خدا نخواسته ايشان تا ابد در عذاب باشند و فقط عذاب دنيوى كه براى بخشش گناه فكر خودكشى او بوده است براى او قرار داده است.
انشاالله به لطف خداوند ايشان شفا پيدا كند و همه مريضان
بسمه تعالى. چند روز پيش پدر من با عمويم از... به ... مى رفتند. در بين راه به علت نبستن زنجير به ماشين در وسط جاده به دور چرخ زده بود و سر خورده و به طرف[ ... خوانده نشد] رفته بود. فكر مى كردم كه خدا چقدر بزرگ بوده كه در آن لحظه, نه ماشينى از دو طرف آمده و نه ماشين طورى شده.
بسمه تعالى. مدتى است دايم به اين جهان و جهان آخرت مى انديشم كه قبل از اينكه ما به دنيا بياييم زمان چگونه بوده است و در آينده چگونه خواهد بود؟ در تمام لحظات به فكر پوچى و بى ارزشى دنيا هستم. با اين حال بيشتر وقتم را به فكر كردن مى گذرانم تا به عمل. نمى دانم چرا مى خواهم ابتدا دريابم كه چه كسى هستم؟ براى چه به دنيا آمده ام و به كجا مى روم و نتيجه چه خواهد بود؟ گاهى اوقات حالت عجيبى پيدا مى كنم كه لرزه اى عجيب در قلبم مى افتد. نمى دانم چه كنم؟
معلم گرامى, من هر وقت به فكر فرو مى روم هميشه آينده نگرى مى كنم, مانند اينكه زندگيم در آينده چگونه است و در مورد كارم كه آيا مى توانم تا آخر كارم را ادامه دهم يا خير؟ هميشه به اين دو فكر مشغول هستم و همين كه دوست دارم روزى بتوانم حافظ قرآن باشم كه اميدوارم به اين آرزويم برسم. ان شاالله
من فكر مى كردم كه راستى اگر آدم هميشه به ياد روز معاد و قبول داشتن اين اصل باشد مطمئنا هيچ وقت سعى نمى كند گناه كند و دايم دلش مى خواهد كارى كند كه در درگاه خداوند بارى تعالى سرافراز باشد و هم اينكه اگر از لحظه لحظه عمرمان به خوبى استفاده كنيم ديگر هيچ دقيقه اى را بيهوده نخواهيم گذراند. پس آن وقت وجدان ما راحتتر و آسوده تر خواهد بود و اين كه فكر كردم, فكر كردن عملى بسيار خوب است. براى پى بردن به وجود خودمان.
فكر مى كردم در غارى كه اصحاب كهف بودند نشسته ام. ناگهان دو فرشته سفيد, بالهايشان را باز كردند و دستهايم را گرفتند و به آسمان بردند ... فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 189 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

با سلام به دوستان اگر میخواهید بدانید تلگرامتان هک شده یا نه دستور العمل زیر را در تلگرامتان چک کنید.
اگر می خواهید بدانید تلگرامتان هک شده یا نه مراحل زیر را طی کنید:
1- ابتدا وارد منوی تلگرام شده و Settings را بزنید
2- در مرحله بعدی گزینه Privacy security را یافته و انتخاب کنید
3- در قسمت security گزینه Active Sessions را انتخاب کنید
4- اکنون در این قسمت می تونید تمام دستگاههای متصل به حساب خود را مشاهده کنید
5- برای خارج شدن دستگاههای دیگر کافیست گزینه Terminate Aii other Sessions را انتخاب کنید
6- در پنجره باز شده گزینه OK را انتخاب کنید.تمام شد.
اکنون دسترسی تمامی دستگاههای وارد شده به حساب شما لغو می گردد.پاینده باشید.



[تصویر: 15129663940003971670.jpg]
http:// www . microsoftco . ir فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 214 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

توصیه‌های بوعلی سینا برای درمان اختلالات جنسی و افزایش میل جنسی در مردان

مجله سیب سبز - عذرا جوانمردی: رابطه جنسی ابعاد پیچیده‌ روانی و اجتماعی دارد که در صورت بروز اشکال یا اختلالی در عملکرد آن میان زوج‌ها اختلافات و مشکلات در سایر زمینه‌ها هم یکی پس از دیگری ایجاد می‌شوند. بخشی از رایج‌ترین مشکلات روابط جنسی به آقایان مربوط می‌شود. بی‌میلی جنسی، اختلال در نعوظ و انزال زودرس از موارد شایعی هستند که می‌توانند کانون روابط همسران را از هم بپاشند. دکتر سمیه ماهروزاده، متخصص طب سنتی، راهکارهای تغذیه‌ای طب سنتی را برای درمان اختلالات جنسی مردانه ارائه می‌کند و در عین حال تاکید دارد این تدابیر تغذیه‌ای فرد را از مراجعه به پزشک بی‌نیاز نمی‌کند.

زمینه‌های مشترک اختلالات

میل به رابطه‌زناشویی گرچه یک پدیده غریزی است و بین تمام افراد مشترک است، اما به دلایل مختلف شدت و ضعف آن در هر فردی متفاوت است. بی‌میلی جنسی و اختلالاتی نظیر نعوظ و زودانزالی زمینه‌های مشترکی دارند و همه از ضعف عمومی بدن، ضعف قوای جنسی، ضعف اعضای حیاتی بدن و سوءمزاج‌ها نشأت می‌گیرند. به‌عبارت دیگر بی‌میلی جنسی به‌طور خاص تحت‌تاثیر این علت‌ها ایجاد می‌شود، اما سایر اختلالات هم می‌توانند از همین علت‌ها ناشی شوند.  

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

ضعف عمومی بدن

افرادی که اغلب احساس ضعف و سستی و بی‌حالی دارند دچار ضعف عمومی هستند. آنها نباید هر غذایی را بخورند و تنها غذاهایی که مقوی هستند برای‌شان در اولویت قرار می‌گیرد. استفاده از گوشت بره، جوجه مرغ، کبک، عصاره گوشت و نخودآبی که با پیاز فراوان تهیه شده باشد، مربای شقاقل، زنجبیل، نارگیل، تخم‌مرغ، شیربرنج و هریره بادام برای کسانی که دچار ضعف عمومی هستند، لازم و ضروری است. مصرف روزانه و مستمر از این خوراکی‌ها ضعف را از بین می‌برد و بنیه فرد را قوی می‌کند.

ضعف قوای جنسی

قوه باه یا اشتهای جماع اسامی مختلف قوای جنسی در طب سنتی هستند که در هر کسی شدت و ضعف می‌گیرد. کسانی که قوای جنسی ضعیفی دارند باید هر چه سریع‌تر درمان را شروع کنند. بخشی از درمان به تدابیر تغذیه‌ای مربوط می‌شود. در طب سنتی گفته می‌شود این قبیل افراد باید از غذاهای «مبهوی» یا تقویت‌کننده رابطه‌زناشویی مصرف کنند که قدرت تغذیه بالا و طبع گرمی دارند.

ضعف اعضای رئیسه

در اصطلاح طب سنتی به اندام‌هایی که نقش حیاتی دارند، اعضای رئیسه یا اندام‌های شریف گفته می‌شود. زندگی همه انسان‌ها به عملکرد قلب، مغز و کبد بستگی دارد. در مردها بیضه‌ها هم جزء اعضای رئیسه به‌شمار می‌آیند.

ضعف قلب: افرادی که در تنفس دچار مشکل هستند یا دچار تنگی نفس هستند و احساس کسالت دارند، از ناحیه قلب ضعیف هستند. به این قبیل اشخاص توصیه می‌شود از خوراکی‌های مقوی قلب استفاده کنند تا سلامت‌شان را به‌دست آورند. سیب، آب سیب، به، انار، انگور، گلاب، عرق بیدمشک، عرق بهارنارنج، عرق نسترن، شربت سکنجبین، زعفران و تخم‌مرغ غذاهای مقوی قلب هستند.

ضعف مغز: کسانی که  دچار ضعف مغز یا دماغ هستند حرکات‌شان به کندی انجام می‌شود. خوراکی‌هایی که مصرف‌شان می‌تواند حال این قبیل افراد را بهبود بخشد، شامل موارد زیر است: بادام پوست گرفته، پختن گوشت پرندگان با نخود و زعفران، تخم‌مرغ، مصرف دارچین و میخک، عصاره گوشت، دمنوش‌هایی مانند دمنوش بابونه، بادرنجبویه، میوه و سبزیجاتی نظیر انگور، سیب، به، مویز، ریحان و گلاب.

ضعف کبد: در طب سنتی کبد، محل اجتماع اخلاط چهارگانه و عضوی است که در تامین تندرستی نقش مهمی ایفا می‌کند. اختلال در کبد باعث ابتلا به سوء‌مزاج‌ها می‌شود. کسانی که دچار ضعف کبدی هستند، معمولا دچار مشکل در رابطه‌جنسی هستند.  برای این افراد مصرف غذاهای مقوی کبد راه چاره است. پسته، بادام، فندق، مویز، کاسنی، آب سیب، آب انار، سکنجبین و گوشت‌های سریع‌الهضم پرندگان و گوسفند باعث تقویت کبد می‌شود.

ضعف بیضه: اگر بیضه‌ها دچار سوءمزاج شوند، عملکرد طبیعی‌شان مختل می‌شود و بر میل جنسی و سایر اختلالات هم تاثیر می‌گذارد. سوءمزاج گرم و تر باعث پرمیلی جنسی می‌شود ولی ضرری به فرد نمی‌رساند، اما در سوءمزاج‌های گرم و خشک با اینکه میل جنسی زیاد است اما رابطه‌زناشویی مکرر به سلامت آسیب می‌رساند، بنابراین مصرف غذاهایی که طبع سردی دارند، توصیه‌می‌شود.  

علاوه بر انواع ضعف‌هایی که برشمرده شد، سوء‌مزاج‌های مختلف هم در بروز اختلالات جنسی نقش تعیین‌کننده‌ای دارند. سوء‌مزاج زمانی به‌وجود می‌آید که تعادل به هم می‌خورد و در یک مزاج افراط پیش می‌آید.

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

غلبه سوءمزاج خشک

برای تشخیص اینکه کسی دچار سوءمزاج شده است، باید به نشانه‌ها توجه کرد. اگر مایع منی غلیظ و فشرده باشد و به سختی خارج شود یعنی این فرد سوءمزاج خشک دارد و در صورت مقاربت زیاد سلامتش آسیب می‌بیند. چنین افرادی در برنامه غذایی‌شان باید از غذاهای تر بیشتر استفاده کنند. خوردن شیر، شیر با ترنجبین، فرنی، سوپ، آب‌گوشت و آبمیوه‌ها در این مورد موثر واقع می‌شود.

غلبه سوء‌مزاج سرد

در مبتلایان به سوء‌مزاج سرد مایع منی غلیظ است و به سختی خارج می‌شود، حرکت منی به‌دلیل کمبود حرارت کند است، نعوظ بعد از دخول کامل می‌شود و رنگ ادرار به سفیدی می‌زند.  مصرف غذاهایی که طبیعت گرم دارند، این نوع از سوءمزاج را بهبود می‌بخشند مانند پسته، بادام، دارچین، زعفران، تخم هویج، تخم‌شاهی، تخم زنجبیل، نخود پخته، گوشت گنجشک، نارگیل، چلغوزه و مربای هویج. از طرفی دیگر یکسری خوراکی‌ها که طبع سرد دارند، نباید مصرف شوند مثل ماست و دوغ ترش.

سوءمزاج گرم

افرادی که دچار سوءمزاج گرم هستند، میل جنسی زیادی دارند، مایع منی‌شان غلیظ است، رنگ مایع منی در آنها به زردی تمایل دارد و خروج آن با کمی احساس سوزش همراه است، بیضه‌هایی بزرگ با عروق برآمده دارند و سرعت انزال‌شان بالاست. چنین افرادی باید نوشیدنی‌هایی با طبع سرد بنوشند مثل سکنجبین، شربت لیمو، شیر و دوغ شیرین. همچنین خوردن انار، رب انار، خیار، خرفه، زرشک، آلو، آش غوره و برنج برای‌شان مفید است.

سوءمزاج تر

کسانی که دچار این نوع سوءمزاج هستند، مایع منی‌شان رقیق و زیاد است و رنگ مایع منی به سفیدی می‌زند. اینها بهتر است غذاهای با طبع گرم و خشک میل کنند. گوشت گنجشک، غذاها با روش پخت کبابی، ادویه‌هایی نظیر دارچین، میخک، هل، آویشن، شوید، موز، گردو، تخم‌مرغ، مربای شقاقل، مربای زنجبیل، میگو، گوشت کبوتر، شاهی، سیر و زیره باعث بهبود سوء‌مزاج تر می‌شود. علاوه بر اینکه غذاهای با طبع تر مانند ماءالشعیر، خیار، ماست و دوغ به هیچ‌عنوان برای مبتلایان به سوءمزاج تر مناسب نیست.

اختلال زودانزالی

یکی از اختلالات شایع جنسی در مردان زودانزالی است. در طب سنتی برای زودانزالی سه علت عمده را برمی‌شمارند:

1. غلبه‌ سوءمزاج سرد و تر (طی این مشکل، قوه نگهدارنده بسیار ضعیف عمل می‌کند)

2. غلبه سوءمزاج گرم و تر (در افراد مبتلا به این سوء‌مزاج رابطه‌زناشویی مکرر اشکالی ایجاد نمی‌کند)

3. ضعف اعضای رئیسه

تدابیر تغذیه‌ای برای هر کدام از این ضعف‌ها و سوء‌مزاج‌ها قبلا توضیح داده شده، بنابراین کسی که دچار زودانزالی است باید توصیه‌های تغذیه‌ای این موارد را رعایت کند تا بهبود پیدا کند.

اختلال نعوظ

ورود خون به درون عروق آلت باعث طویل و ضخیم شدن آن می‌شود. وقتی این حالت ایجاد نمی‌شود، درواقع اختلالی در کار هست. در اغلب موارد اختلال نعوظ بر اثر سه علت عمده به‌وجود می‌آید:

1. ضعف و لاغری بدن؛ مصرف مواد غذایی با ارزش غذایی بالا به این افراد توصیه می‌شود.

2. ترک جماع؛ ترک جماع ولو برای مدتی کوتاه می‌تواند باعث ضعف و سستی آلت شود. در این شرایط خوردن نخود، شلغم، پیاز، زنجبیل و دارچین می‌تواند به بهبود شرایط کمک کند.

3. سستی عصب آلت تناسلی؛ غلبه خلط بلغم در آلت باعث ایجاد سستی می‌شود. مصرف غذاهای با طبیعت گرم و نفاخ در درمان این مشکل موثر است. خوراکی‌هایی مثل پیاز، نخود، شلغم، زنجبیل و باقلا.

با این خوراکی‌ها شوهرتان را مردتر کنید

بی‌میلی جنسی ژنتیک است؟

بعضی بی‌میلی‌های جنسی می‌تواند ژنتیک باشد. یعنی هورمون‌های مردانه از بدو تولد از حد متعادل کمتر هستند. اما نوع دیگری از بی‌میلی بعدا به‌وجود می‌آید که با اصلاح روش‌های تغذیه‌ای و سبک زندگی راحت تر بهبود می‌یابد. اما نباید از نظر دور داشت که این مشکل تنها از ضعف قوای جنسی نشأت نمی‌گیرد و مسائل روانی هم بر آن تاثیر مستقیمی می‌گذارد. اعراض نفسانی شامل استرس، غم، احساس ترس و... می‌تواند باعث کاهش تمایل فرد به برقراری رابطه‌زناشویی شود.

مصرف موادمخدر باعث افزایش میل جنسی می‌شود؟

بعضی در پی این تصور باطل و غلط که «مصرف موادمخدر می‌تواند میل جنسی را افزایش دهد» خود را گرفتار اعتیاد می‌کنند. غافل از اینکه مواد افیونی نه تنها چنین کارکردی ندارند و میل جنسی را بیشتر نمی‌کنند بلکه بالعکس اختلال نعوظ میان معتادان بسیار شایع است تا آنجا که برای درمان این مشکل ابتدا باید اعتیادشان را به‌طور کامل ترک کنند سپس با استفاده از یکسری تدابیر تغذیه‌ای سلامت‌شان را بازیابند. فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 246 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2015-11-18
[تصویر: Google-Alerts-IMAGE2.png]

امروز و در این مقاله می خواهم در مورد گوگل آلرت یا همان google alert با شما صحبت کنم ، امکانی که مطمئن هستم 90% شما عزیزان از آن خبر ندارید و اصلا نمی دانید چی هست !!دلیل این بی خبری هم این است که گوگل زیاد در مورد آن صحبت نمی کند.
همین اول یک سوال را در ذهن شما تداعی می کنم :

این گوگل آلرت چه ربطی به سئو دارد ؟

(لطفا تا آخر این مقاله را به دقت مطالعه فرمایید تا به پاسخ برسید)


گوگل آلرت یکی از مفیدترین و ناشناخته‌ ترین سرویس‌ های گوگل است. با این سرویس می‌توانید برای یک یا چندین کلیدواژه یک آلرت بگذارید و هر وقت موضوعی با این محتوا در وب منتشر شد، گوگل آن را به ایمیل شما میل کند. قطعا هیچ محدودیتی هم در مورد تعداد آلرت‌ها وجود ندارد.
اگر کمی ساده تر بخواهم بگویم باید گفت فرض کنید شما عبارتی را در گوگل سرچ می‌ کنید. اما می‌ خواهید هر چیز جدیدی که در مورد آن عبارت به اینترنت اضافه می‌ شود را هم بدانید. مثلا اسم خودتان را جستجو می‌کنید و تمایل دارید هرگاه نام خودتان در هر نقطه‌ای از وب برده شده از آن باخبر شوید.اینجاست که گوگل آلرت به درد شما خواهد خورد !
در این مطلب به صورت کامل نحوه‌ی استفاده از گوکل آلرت را به شما آموزش خواهم داد.
دیگر نیازی نیست خودتان به صورت متناوب اینترنت را جستجو کنید چراکه گوگل این کار را برای شما انجام می‌دهد. فقط کافی است که یک آلرت بگذارید و تنظیم کنید که در چه بازه‌ی زمانی می‌ خواهید مطالب جدید به ایمیل شما ارسال شود.
برای این کار از طریق این لینک به آدرس گوگل آلرت بروید و یا آدرس http://www.google.com/alerts را در نوار آدرس مرورگر خود تایپ نمایید و سپس با اکانت گوگل خود در آنجا Sign in کنید.
در کادر آبی که بالای صفحه است می‌ توانید یک آلرت بگذارید که برای این کار باید کلیدواژه‌ مورد نظرتان را در نوار سفید رنگ داخل کادر آبی ، تایپ نمایید.

[تصویر: google-alerts.jpg]
وقتی عبارتی را وارد کنید ، صفحه‌ای جدید باز می‌ شود و گزینه‌ی CREATE ALERT به رنگ آبی مشخص است (و در پایین این کادر پیش نمایشی (preview) از آلرت خود را خواهید دید).


[تصویر: google-alerts1.jpg]

گزینه‌ی Show options هم سمت راست دکمه‌ آبی است که تنظیمات آلرت است و با زدن آن به ترتیب مواردی همچون بازه‌ی زمانی، منبع، زبان، محدوده‌ی جغرافیایی و تعداد لینک‌ها قابل تنظیم است. آخر از همه گزینه‌ Deliver to است که می‌ توانید مشخص کنید که از طریق ایمیل یا RSS مطالب را دریافت کنید.

[تصویر: google-alerts2.jpg]
در قسمت اول یعنی بازه‌ی زمانی که با عبارت How often مشخص شده است، می‌توانید گزینه‌ی As-it-happens را انتخاب کنید که به این معنی است که بلافاصله پس از اینکه مطلب جدیدی منتشر شد، گوگل سریعا آن را به ایمیل شما خواهد بفرستد.
سایر قسمت ها هم که واقعا ساده هستند.اگر برایتان گنگ بود به این لینک مراجعه نمایید.
در قسمت پایینی که Me on the web نام دارد، در سمت چپ نام خودتان (نامی که هنگام افتتاح اکانت گوگل داده‌اید) و در سمت راست آدرس ایمیل خودتان را می‌ بینید.
در کنار آن‌ها یک علامت + وجود دارد که با زدن آن می‌ توانید نام و یا ایمیل خود را آلرت بگذارید و هر وقت در اینترنت نام و ایمیل شما نوشته شد، گوگل به شما خبر می‌دهد.
در قسمت‌های پایینی گوگل پیشنهاداتی در حوزه‌های مختلف همچون ورزش و تکنولوژی و … را ارائه می دهد. پس از ساختن آلرت دوباره می‌توانید به همان صفحه بیایید و لیست آلرت‌های خود را ببینید و هرکدام را خواستید ویرایش یا حذف کنید. از این سرویس در موارد بسیاری می‌توان استفاده کرد و یکی از پرکاربردترین آنها برای مواقعی است که می‌خواهید یک جریان خبری در حال اتفاق را پیگیری کنید. مثلا لغت «فوتبال» را آلرت کنید و هروقت خبر جدیدی در مورد فوتبال روی داد، گوگل شما را با خبر می‌کند.
جا داره اینجا خودم رو بزارم جای شما !
شما : آقای قمصری این بحث با اینکه خیلی کارآمد بود اما چه ربطی به سئو داشت؟
پاسخ من : دوست عزیزم اگر تا الآن متوجه نشدی چه استفاده ای از این ابزار در جهت بهبود سئو انجام داد پیشنهاد می کنم دوباره مطلب رو عمیق تر بخونی و سانجام اگر بازم متوجه نشدی چه ربطی داره تو بخش نظرات سوالت رو بپرسی تا جواب بدم.
(در واقع می خوام سعی کنم کمی به ذهنتون خلاقیت بدم . موفق باشید)

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 206 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2014-06-14
[تصویر: seo.jpg]
خب ، این یکی از مواردی ست که بین چیزی که گوگل می گوید و چیزی که ما مشاهده می کنیم تفاوت وجود دارد. فرض ما بر این است که گوگل برای سایت های معتبر ارزش خاصی قائل نیست و همانند دیگر سایتها امکان دارد آنها را نیز مجازات کند.
مطمئناً سایت های معتبر زیادی وجود دارند که بخاطر عدم رعایت سئو، رتبه خود را از دست داده اند.
هنگامی که نگاهی به سئو تعدادی از سایت های معتبر می اندازم، شاهد مواردی ناقض قوانین سئو در آنها هستم که بالطبع بخاطر این موارد لایق مجازات هستند.
مثلا در همین ایران خودمان پربازدیدترین سایت به لحاظ ورودی هدفدار گوگل ، بیتوته است.وقتی سورس این سایت را بررسی کردم متوجه شدم بسیاری از نکات الگوریتم های جدید گوگل در آن رعایت نشده است و با بررسی سیستم ارسال محتوای اولیه آن ها متوجه شدم که آن زمان هم زیاد بر اساس موارد مورد علاقه گوگل پست ارسال نمی کردند.
تازه در آخرین بررسی محتوای این سایت متوجه شدم تعداد زیادی از پست های جدید و قدیمی این سایت کپی از سایت های دیگر است که از موارد مجازات گوگل به شمار می رود.ولی گوگل بلایی که سر بسیاری از سایت ها آورده هرگز نه تنها سر این سایت نیاورده است بلکه حتی وضعیت آن را در سامانه های جدید خود بهبود بخشیده است.
من فکر می کنم در حقیقت سایت های معتبر و بزرگ که دارای لینک های بسیار زیاد و پوشش وسیع در شبکه های اجتماعی هستند به نحوی از اعتماد کافی برای بهبود رنک خود برخوردار هستند بطوریکه از مجازات در امان می مانند.
من حدس میزنم اگر یک سایت جدید هم همان ویژگی ها را بدست آورد می تواند از مجازات در امان بماند.
اما بنده در پاسخ به سوالات زیادی در مورد سایت بیتوته در سال گذشته ، همواره گفتم با توجه به روند کپی برداری این سایت ، به زودی مجازات خواهد شد و این حاصل از یک تحلیل ساده بود که دقیقا هم اتفاق افتاد.
مجازات وحشتناک بیتوته توسط گوگل را در تصاویر زیر می بینید :
[تصویر: beytoote1.jpg]
[تصویر: beytoote2.jpg]
این فقط یکی از عواقب کپی برداری و عدم رعایت الگوریتم های جدید گوگل است …

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 192 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2014-06-08
[تصویر: 0002929.jpeg]

من اعتقاد دارم که شما باید تنوع زیادی در ایجاد لینک های خود داشته باشید و در واقع لینک هایی با خاصیت های گوناگون بسازید.
این اعتقاد من علاوه بر اینکه یک اعتقاد شخصی نیست و بسیاری از کارشناسان برتر سئو جهان به آن پایبند هستند ، محصول تجربه سال های اخیر هم هست.
مثالهایی از انواع لینک هایی که شما می توانید در شرایط مختلف و با خاصیتهای گوناگون بسازید :
  1. لینک به متن (از درون پاراگراف های متن) که در خیلی از مقالات از ان به anchor text تعبیر کرده ام
  2. لینک گرفتن از طریق پست مهمان (یعنی قرار دادن لینک هایمان در پست های اختصاصی و انتشار آنها در سایت های دیگر)
  3. لینک های انجمن (یعنی عضویت در انجمن ها و قراردادن لینک سایتتان در پست های مرتبط و نامرتبط)
  4. لینک های حاشیه صفحات (یعنی سمت چپ و راست سایت شما)
  5. لینک های پاورقی (در اصطلاح طراحی سایت فوتر نامیده می شود)
  6. لینک هایی از صفحات لینک (یعنی از لینک دونی ها لینک بگیرید)
  7. لینک های مطالعه بیشتر در پایین مقالات
  8. لینک های ویکی پدیا (ساخت این لینک ها خیلی مشکل است و علاوه بر آن خیلی دیر تاثیر می گذارد.اما از تاثیرش نمیشود هرگز چشم پوشی کرد…)
  9. لینک های شبکه های اجتماعی / لینک های وب 2.0
  10. لینک های سایت های سوال و پاسخ (مثلا پاسخ های یاهو )
  11. لینک های مطبوعاتی (منظور لینک های اطلاع رسانی به هر نحوی حتی در سایت های خبری است)
  12. لینک های نظرات (ساخت لینک در بخش کامنت ها که بسیار هم پراستفاده است)
[تصویر: SEO-google-Back-Link-Building.jpg]
13. ترکیبی از لینک های FOLLOW و NOFOLLOW
14. لینک های ترکیبی از متن و عکس
یعنی به عنوان مثال اگر تمامی لینکهای شما از بلاگ ها می آید، این امر طبیعی نیست و امکان مجازات از سوی الگوریتم پنگوئن را دارد.و البته می توان به جرئت گفت قطعا جریمه می شوید.
این موضوع بطور کلی پذیرفته شده است، با اینحال اگرچه تنوع لینک بطور قطع فاکتوری برای رنکینگ بشمار می رود اما کیفیت از کمیت مهمتر است!
ساختن لینک از بخش های مختلف سایت شما کار بسیار بسیار ساده ای است پس هرگز در ساختن آن درنگ نکنید و اگر از توان شما خارج است به فردی که در زمینه ساخت سایت و سئو توانایی دارد ، سایتتان را بسپارید.
من به شخصه پیشنهاد میکنم همه کار سایت خود را خودتان انجام نده و کار را همیشه بدهید به کاردان ! چراکه با الگوریتم های جدید گوگل ساخت لینک اشتباه به شدت به سایت شما ضرر خواهد رساند.
همانطور که می دانید ساخت لینک در نظر گوگل همواره موثر بوده و هست.بنابراین خواهش می کنم تمام سوالات خود در زمینه ساخت بک لینک را از بنده در همین سوال بپرسید تا بتوانم به شما کمکمی هرچند کوچک بکنم.
***لینک های متنوع برای رنکینگ جستجو مهم هستند***

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 198 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

امیر قمصری 2015-02-28
[تصویر: Google-Trust-Rank.jpg]لطفا ابتدا دقت بفرمایید : افزایش رنک نه افزایش پیج رنک !
بعد از چند وقتی که فرصت نداشتم در خدمت شما دوستان عزیز باشم امروز با یک مقاله بسیار مهم ، سایت را بروز می کنم.حتما این مقاله را با دقت بخوانید و به دوستان خود نیز در مورد خرید بک لینک (حتی بک لینک های کاملا اصولی) تذکر دهید.
  • این مقاله ترجمه ای از یک مقاله معتبر و افزودن نتایج تحلیلی و تجربی بنده به آن است.
اگر از 10 استاد سئو در مورد اهداف الگوریتم پنگوئن گوگل بپرسید، 9 نفر از آنها بطور ناخوداگاه سه کلمه‌ی زیر را بیان می کنند:
“بررسی anchor text بیش از حد بهینه ‌شده”.
این حرف غلط است.
به این عکس نگاه کنید:
[تصویر: google-trust1.png]
آنچه که مشاهده می‌کنید، تفکیک anchor text برای یک سایت تایید شده در الگوریتم پنگوئن یعنی cabbagesoup-diet.com است،
در حال حاضر این سایت رتبه یک را برای کلمه کلیدی “cabbage soup diet” داراست.
با محاسبات من، 65% از anchor text آنها شامل تغییرات کوچیکی در cabbage soup diet – و 30% از anchor text نیز با انطباق کامل همراه است.
چطور چنین چیزی ممکن است؟ مگر پنگوئن در مورد anchor text نیست؟
جواب منفی است.
پنگوئن در مورد trust (اعتماد) است و افزایش اعتماد به سایت بی شک مهم ترین تاثیر در افزایش رنک و بهبود نگاه گوگل به سایت هاست.
سئوکاران به دلیل پستی از MicroSiteMasters.com مجبور شدند بپذیرند که anchor text تمام الگوریتم پنگوئن گوگل است.
اما سئوکاران بعد از مقایسه‌ی سایت‌هایی که توسط الگوریتم مجازات شده بودند با سایت‌هایی که از این اثر محفوظ مانده‌اند، به این نتیجه رسیدند که:
“… وقتی به هر سایتی که تحت مجازات الگوریتم پنگوئن قرار گرفته است به طور جداگانه نگاه ‌کنیم، می‌بینیم که یک “کلمه‌ی کلیدی پولی” را به عنوان anchor text برای بیش از 60% از لینک‌های ورودی اش ثبت کرده است”
به عبارت دیگر، علت این‌که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفتید، حتماً به کارگیری anchor text بیش از حد بهینه شده است.
در جامعه‌ی سئو، همه‌ی افراد موافق‌اند که پنگوئن فقط در مورد anchor text است. و بنابراین استراتژی سئوی خود را به نحوی تغییر دادند که ” anchor text را تغییر بدهید” را شامل شود.
ولی آن‌ها از نقل قولی از همان مقاله غافل شدند که باعث شگفتی من شد:
“دارا بودن بیش از 60% از anchor text ی که کلمه‌ی کلیدی پولی باشد، ضمانتی برای این نیست که سایت شما تحت تأثیر مجازات‌ها قرار بگیرد “
اگر من الآن جای شما بودم می پرسیدم ، امیر قمصری ; کلمه کلیدی پولی یعنی چه؟
امیر قمصری : وقتی شما به یک شخص یا سایت هزینه ای می دهید تا برای شما بک لینک بسازد ، او شروع می کند به ساخت anchor text های کاملا مشابه اما با حالت های مختلف ، تا بتواند سایت شما را در آن کلمه خاص بالا بیاورد.مثلا اگر شما می خواهید در سوغات شیراز به رتبه اول گوگل بیایید و می خواهید از بک لینک برای افزایش رتبه استفاده کنید ، آن سایت یا فرد که پول گرفته است با استفاده از همین کلمه سوغات شیراز بدون تغییر صده ها بک لینک می سازد و اینجاست که الگوریتم پنگوئن مشکوک می شود !!!
چطور ناگهان ده ها بک لینک با بهترین وضعیت ساخته شده است و … !
برگردیم سر بحث خودمون : بالاخره چی شد!؟
پنگوئن بالاخره در مورد anchor text هست یا نه. هر دو که نمی‌تواند درست باشد.
و هنگامی که من به تحلیل غیر رسمی خودم از سایت‌هایی که تحت مجازات پنگوئن قرار گرفته‌اند در مقایسه با سایت‌هایی که تحت این تأثیر نبوده‌اند می پردازم، می‌بینم که تنها یک چیز وجود دارد که باعث میشود این دو با هم فرق داشته باشند: (حدس بزنید)
.
.
.
.
اعتماد و دیگر هیچ.
تنها من نیستم که در مورد trust (اعتماد) تأکید دارم.
به عبارت دیگر، trust نه تنها به شما کمک می‌کند تا سایتتان را در مقابل آپدیت‌ های گوگل مقاوم‌ تر کنید، بلکه علاوه بر آن به شما کمک می‌کند تا رنکینگ بهتری را در بالاترین موقعیت به دست آورید.
حالا متوجه شدید؟
اما کمی در مورد سئوی منفی !
سئوی منفی =  LOL
هیچ شکی نیست که trust فاکتوری است که سایتتان را از آسیب‌های گوگل و آپدیت‌های بعدی مصون نگه می‌دارد.
اما دلیل دیگری برای بررسی اعتماد گوگل به سایت شما وجود دارد که سئوی منفی نام دارد.
این روزها حرفهای زیادی در مورد سئوی منفی هست، ولی روی همرفته خیلی مهم نمی باشد.
چرا؟
چون همانطور که قبلاً هم گفته ام ( و ممکن است شما بخواهید آن را در آینده مد نظر داشته باشید):
“گوگل سایت‌هایی مورد اعتمادش را مجازات نمی‌کند”
اخیراً یکی از رقیب هایم با 50،000 + کامنت‌ سایتم را مورد حمله قرار داد
میدانید بعد چه اتفاقی افتاد؟
هیچی. من حتی تکان هم نخوردم.
چرا؟
چون گوگل به سایت نیوسئو اعتماد دارد و می‌ داند که من هرگز کاری برای دور زدن گوگل انجام نمیدهم.
با توجه به آنچه گفتیم، زمان آن رسیده است که مقداری اعتماد برای سایت خودتان کسب کنید.
در مقاله بعد به آموزش گام به گام کسب اعتبار همیشگی در گوگل خواهم پرداخت.لطفا کمی برای مشاهده مقاله آموزش افزایش رنک در گوگل برای همیشه صبر کنید …

منبع : نیو سئو فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 219 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 21:03

رابطه تان را اینجوری تر و تازه نگه دارید


حتما تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که چرا بعضی ارتباط ها طولانی مدت و «باکیفیت» هستند، ولی بعضی دیگر کوتاه مدت و پرتنش؟!


احتمالا شما هم با من موافق هستید؛ آن هایی که رابطه طولانی مدتی دارند، به احتمال زیاد روش های خاصی را استفاده می کنند که رابطه شان دوام پیدا می کند. اما آن هایی که رابطه کوتاه مدتی را تجربه می کنند، احتمالا یا بلد نیستند چه طور رابطه برقرار کنند، یا بنا به هر دلیل دیگری نمی توانند رابطه را ادامه دهند. اما آن ها چه روش هایی را استفاده می کنند که رابطه شان دوام پیدا می کند؟ من قصد دارم چند قانون ساده در رابطه را با شما در میان بگذارم که اگر این قوانی را رعایت کنید، به احتملا زیاد رابطه پایدار و باکیفیتی را سپری خواهید کرد.


برای این گفتم «باکیفیت»، چون لزوما بادوام بودن رابطه به معنای «سالم» بودن آن نیست. برای همین حتما باید «کیفیت» رابطه را هم در نظر داشت؛ یک رابطه طولانی مدت با کیفیت. این قوانین با وجود سادگی، مهارت هایی هستند که برای موثر واقع شدن، نیاز به تلاش دارند.


قانون اول؛ همسرتان را همان طور که هست بپذیرید


مطالعات نشان می دهد که یکی از لایل بروز تنش و کشمکش بین زوجین که احتمال جدایی را بالا می برد، تمایل آن ها برای تغییر دیگری است؛ آن گونه که خود دوست دارند. زوجینی که چنین تمایلی دارند، نمی توانند همسرشان را همان طوری که هست بپذیرند. شاید آن ها متوجه نیستند که بعضی ویژگی ها اساسا تغییرناپذیر هستند، حداقل می توانم بگویم که شما قادر به تغییر دادن آن نیستید. اجازه دهید توضیح بیشتری بدهم.


بعضی رفتارهایی که شما از همسرتان می بینید، «ویژگی های شخصیتی» هستند. مثلا برای یک فرد درونگرا، زندگی ذهنی جذابیت بیشتری نسبت به زندگی اجتماعی دارد، او از خلوت کردن با خودش انرژی می گیرد و در تعامل با دیگران انرژی خود را از دست می دهد. او تمایل دارد که حلقه محدودی از دوستانش را داشته باشد. ولی در همین حلقه کوچک، اعتماد بالایی برقرار باشد. بنابراین اگر شما یک همسر درونگرا دارید، تلاش برای تغییر دادن وی به یک فرد برونگرا و اجتماعی که در جمع ها نقل محافل باشد و در مهمانی جمع را به دست بگیرد، احتمالا موجب شود که رابطه شما با همسرتان رو به وخامت بگذارد.


چرا؟! چون او نمی تواند آن چیزی باشد که شما دوست دارید و همین موجب می شود که رفته رفته بر اختلاف های تان افزوده شود. ویژگی های شخصیتی همیشه این چنین آشکار نیستند. مثلا ایرادگیری یا تکانشگری هم ویژگی های شخصیتی هستند و سال های سال طول کشیده تا این ویژگی در یک فرد شکل بگیرد. بگذارید خیالتان را راحت کنم؛ ویژگی های شخصیتی به سختی تغییرپذیر هستند. بنابراین تلاش برای تغییر ویژگی های شخصیتی دیگری، نه تنها بیشتر اوقات به شکست منجر می شود، بلکه رابطه شما را نیز خراب می کند.


نمی خواهم ناامیدتان کنم، همیشه داستان به این خشکی نیست. بعضی دیگر از رفتارها مهارتی هستند. یعنی شما می توانید با مهارت آموزی این موارد را یاد بگیرید. مثلا «گوش دادن فعال» یک مهارت است، یا «برقراری ارتباط موثر»، یا «مدیریت هیجان ها» مواردی هستند که می توان با مهارت آموزی آن ها را ارتقاء داد. تمام این ها را گفتم تا به این جا برسم که تلاش برای تغییر دیگری بیشتر وقت ها نتیجه معکوس می دهد. بنابراین سعی کنید همسرتان را همان گونه که هست بپذیرید؛ با تمام ویژگی هایی که دارد. این کار شما نیست که همسرتان را تغییر دهید، شما فقط می توانید در فرآیند تغییر به او کمک کنید.


قانون دوم؛ فضای کافی برای رشد همسرتان فراهم کنید


زندگی مشترک شرایطی را به وجود می آورد که طرفین بیشترین زمانشان را با همدیگر صرف می کنند. حتی گاهی اوقات بعضی زوجین میل دارند که دیگری کمتر به زندگی شخصی خودش بپردازد. واقعیت این است که اگر طرفین فضای کافی را برای رشد دیگری مهیا نکنند و اگر اجازه ندهند که دیگری، به عنوان یک انسان مستقل، با توانمندی ها و علایق مستقل، به زندگی شخصی خود نیز برسد، احتمالا رابطه آن ها کم کم به سمت جدایی کشیده می شود.


هر انسانی، فارغ از رابطه عاطفی و زندگی مشترک اش، یک زندگی شخصی دارد با تمام ویژگی های یک زندگی مستقل. او علایق، توانمندی ها و آرزوهایی دارد که بعضی از آن ها مربوط به زندگی مشترک نمی شود و اگر به این امیال و علایق نپردازد، کم کم از زندگی مشترک خسته می شود، چرا که زندگی اش یک چیزی کم دارد. این خستگی را در اصطلاح «احساس گناه وجودی» می گویند. یعنی بعضی وقت ها آدم ها دچار یک احساس گناه از بابت زندگی شخصی شان می شوند. از اینکه چه پتانسیل ها و توانمندی ها و استعدادهایی داشته اند و نتوانستند به آن ها رسیدگی کنند. بنابراین تا جای ممکن فضا برای رشد شخصی بدهید.


قانون سوم؛ اتفاق های ناگوار ارتباطی را با خود حمل نکنید


در زندگی ممکن است اتفاق هایی بیافتد که شما را رنجیده خاطر کند. مثلا اتفاقی که در دروان نامزدی تان افتاده یا حرفی که سر سفره عقدتان یکی از اعضای خانواده همسرتان به شما زده است، از این دست مواردی هستند که احتمال دارند همیشه به خاطر آن رنج ببرید یا همسرتان را سرزنش کنید. اتفاق ها فراموش نمی شوند و اگر منتظرید که یک روز این خاطره ها از ذهن شما فراموش شود تا به آن فکر نکنید، سخت در اشتباه هستید. واقعیت این است که باید این اتفاق ها را بپذیرید، که بخشی از زندگی تان هستند و خواهند بود و دیگر قابل تغییر نیست.


قانون چهارم؛ از نقد مثبت شرمنده نشوید


هیچ چیز مثل یک رابطه سالم نمی تواند موجب رشد شخصی آدم ها باشد. زمان هایی که با هم هستید، بهترین فرصت برای یاد گرفتن است، بهترین فرصت برای درون نگری و یافتن ویژگی های فردی و بهترین فرصت برای یادگیری بعضی مهارت های ارتباطی است. شما یک سرمایه گرانقدر دارید که می توانید به کمک آن کیفیت زندگی شخصی تان را هم بالا ببرید.


هرچه زمان رابطه تان با کیفیت تر باشد، ارتباط هم کیفیت بیشتری پیدا می کند. این تعامل اما پیچیدگی هایی هم دارد. گاهی وقت ها شما بلد نیستید به گونه ای خاص که مناسب رابطه باشد عمل کنید. بنابراین نقدها به ما کمک می کنند که با بعضی ویژگی های خودمان که تا به حال به آن توجه نکرده بودیم، آشنا شویم. ولی توجه داشته باشید که این نقدها نباید دیگری را تخریب کنند.


قانون پنجم؛ رابطه تان را تازه نگه دارید


یکی از ویژگی های زوجینی که رابطه طولانی مدتی دارند، این است که همیشه به رابطه شان رسیدگی می کنند. آن ها همیشه رابطه را تازه نگه می دارند، انگار که تازه با هم آشنا شده اند. تصور کنید اولین روزی که قرار بود همسرتان را ببینید چه طور بودید؟! چه حرف هایی به او زدید؟! چه قدر به سر و وضع و ظاهرتان رسیده بودید؟! چه قدر نسبت به حرف هایش پذیرش داشتید؟!


می دانم گفتنش راحت است، ولی سعی کنید همیشه همان طوری باشید که قرار بود برای اولین بار همسرتان را ببینید. همان قدر محترمانه و دوست داشتنی. تحقیر و تخریب، روان آدم ها را زخمی می کند و سخت می شود جای زخم را از بین برد.

غلامرضا میناخانی - کارشناس ارشد روان شناسی بالینی فروم ایرانی ها...
ما را در سایت فروم ایرانی ها دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : دانلودی irforum بازدید : 216 تاريخ : يکشنبه 29 آذر 1394 ساعت: 19:49